"ממשלה אטומה"

למרות התנגדות 'ימינה', הסגר אושר בכנסת

אצבעות ח"כי 'כחול לבן' הכריעו כי הסגר שהחל אמש לא יתבטל. רק שניים מהתנאים שהציבה סיעת ימינה התקבלו - בהם חיסון מיידי לעובדי הוראה - ובשל כך היא התנגדה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בטבת תשפ"א | 28.12.20
בנט ושקד (צילום: Flash90)

סגר הקורונה שהחל אמש, ויימשך לפחות שבועיים, אושר: הרוב הנדרש לכך בוועדת החוקה של הכנסת הושג, רק לאחר שח"כי 'כחול לבן' החליטו לתמוך במהלך, ולמרות התנגדות סיעת 'ימינה', שלא כל תנאיה בענין התקבלו.

ההגבלות והסגרים שנקבעים בקבינט, נדרשים על פי חוק לאשרור בוועדות הכנסת הרלוונטיות. במידה ואישור שכזה לא ניתן, הם מתבטלים מאליהם - כפי שאירע רק אתמול עם איסור הלימודים בחלק מהגילאים שלא זכה לאישור בוועדת החינוך.

תחילה, בוועדת החוקה של הכנסת בה עוברות כל התקנות הרלוונטיות, לא נמצא רוב לאישור הסגר, זאת בעקבות התנהלות סיעת כחול לבן המפוצלת והמסוכסכת שטרם החליטה אם היא קואליציה או אופוזיציה. לבסוף כאמור היא תמכה.

אצבעות הח"כים המבוקשות בשעות האחרונות, היו אלו של סיעת ימינה, וזו הודיעה על שלושה תנאים לכך, שרק אם יקוימו היא תתמוך בהמשך הסגר.

משיכת הזמן בוועדה, עד להשגת רוב (צילום: ערוץ כנסת)

"נתמוך בתקנות הסגר, רק בהתקיים 3 תנאים", הודיעו ב'ימינה': "חיסון מיידי (אם צריך לרתום את פיקוד העורף) כבר השבוע של כלל צוותי ההוראה בישראל, כולל הגננות והסייעות, על מנת למנוע הדבקות המוניות במערכת החינוך; אישור טייקאווי למסעדות כדי לאפשר הישרדות כלכלית שלהם לצד צמצום הדבקות; אישור לפעילות רפואה משלימה כולל פעילות זו היא חיונית עבור רבבות אזרחים".

"הממשלה הסכימה להתחיל בחיסון עובדי ההוראה השבוע והוכנסה הרפואה המשלימה למקצועות המוחרגים. עד כאן בשורות טובות. אין עוד אישור על הטייק אווי. ממתינים", עדכנה תחילה בכירת הסיעה, ח"כ איילת שקד.

בהמשך הוחלט גם באשר לטייקאווי, כי הדבר יתאפשר בעוד שבוע - בכפוף לירידה בתחלואה - אך הדבר לא סיפר את ימינה, שהתנגדה והסבירה: "הממשלה הזו אטומה, לכן נאלצנו להצביע נגד תקנות הסגר".

"לאורך כל היום עשינו הכל כדי להגיע להבנות ולאפשר סגר, תוך רגישות למסעדנים ולצוותי ההוראה. עקב ההתעקשות ,הצלחנו להכניס לתקנות את הרפואה המשלימה וחיסונים לעובדי ההוראה".

ב'ימינה' הסיפו: "לצערנו הממשלה סירבה ומסרבת לאפשר חמצן למסעדנים, ומסרבת לאשר מכירה בטייקאווי אף על פי שאין שום סיכון בהדבקה בטייקאווי. לכן נאלצנו להצביע נגד תקנות הסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר