"הוא קרע לי את הצורה": הנער שהוכה ע"י שוטר במחאה בי-ם מדבר

נועם בנימין, שתועד מותקף במהלך ההפגנה על מותו של אהוביה סנדק, סיפר לחדשות 13: "השוטר נתן לי בעיטה - נראה כאילו זה מה ששלחו אותו לעשות". א' מהיס"מ שנפצע במחאה: "קיבלתי אבן למצח"

זמן צפייה: 03:19

בהפגנה שהתקיימה אמש (שבת) נגד המשטרה בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק, פעילי הימין תקפו את אנשי אכיפת החוק באמצעות נשיכות וזריקת אבנים, כך לטענת השוטרים. ומנגד, הפעילים טוענים כי המשטרה היא זו שפעלה באלימות.

בתיעוד שצולם אתמול נראה הנער נועם בנימין, צעיר המהתייישבות, בזמן ששוטר מכה אותו באגרופים והולם בו בחוזקה. "הוא נתן לי מכות רצח סתם, ואני לא יודע על מה. זה היה נראה כאילו זה מה ששלחו אותו לעשות, לפוצץ חבר'ה", סיפר בנימין בריאיון לחדשות 13. עוד טען הצעיר כי לא הייתה שום התגרות מצידו כלפי השוטר. "הוא נתן לי בעיטה והעיף אותי", אמר בנימין והוסיף: "אנשים כאלה לא יכולים להיות במשטרה. הוא פשוט קרע לי את הצורה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות התחזיות – מסתמן: הסגר לא ייארך יותר משבועיים

13 נעצרו במחאת חרדים בבני ברק; עומסי תנועה נרשמו באזור

פעם נוספת: סנגורי נתניהו מבקשים לבטל את כתב האישום נגדו

הנער נועם בנימין שתועד כשהוא מותקף בידי שוטר
הנער נועם בנימין שתועד כשהוא מותקף בידי שוטר

עם זאת, בהפגנה האלימה שהקיימה נפצעו גם עשרה שוטרים, ביניהם א', מפקד כיתה ביס"מ ירושלים שספג פגיעה של סלע בראשו ופונה בעקבות כך לבית החולים. "קיבלתי בהפתעה אבן במצח. נפלתי למטה ישירות לרצפה. הרגשתי חשמול ברמה מטורפת ושאני לא מצליח לשלוט בעצמי", סיפר א'.

בתוך כך, עדת ראייה למרדף המשטרתי שבו מת אהוביה סנדק, סיפרה לחדשות 13 על התרחשות האירועים כפי שראתה: "תוך כדי הנהיגה, קלטתי שהרכב שמולי נוסע בזגזוג, ופתאום הוא נכנס בין הרכב שלי לרכב שהיה מלפניי וביצע ברקס פתאומי וחתך לתוך הנתיב שלי, מה שגרם לי לבלום בחוזקה. בתוך הרכב ראיתי אנשים שעל כובעם רשום 'משטרה'". עוד הוסיפה לתאר כי "תוך כדי שזה קרה, עקף אותנו רכב משטרתי סמוי משמאל, עשה רוורס והתיל לנהוג בטירוף אחר הרכב האחר שטיפס לכיוון בעל חצור".