סגר (לא) פוליטי

המשנה ליועמ"ש מבהיר: בימי הסגר תתאפשר פעילות מפלגתית

בשעות האחרונות קיבלו המפלגות בשורה מעודדת מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי תתאפשר פעילות מפלגתית גם בסגר, זאת בכפוף לכללי שהיית עובדים במקומות עבודה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שעון החול לבחירות 2021 החל לחשב את קיצו לאחור, אך בתווך נכנס הסגר השלישי, שייארך לפחות שבועיים. במפלגות עוד חושבים איך לנהל את מסע הבחירות בימיו הראשונים, כשאזרחי ישראל נצורים בביתם, אך בשעות האחרונות קיבלו המפלגות בשורה משפטית מעודדת מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, שקבע: תתאפשר פעילות מפלגתית שגרתית גם במהלך ימי הסגר, כפוף לכללי הגבלת שהיית עובדים במקומות עבודה.

"יציאתם מן הבית של עובדים, לרבות מתנדבים, נותני שירותים ומועמדים מטעם מפלגה לצורך הגעתם למטה המפלגה למען פעילותם במפלגה, מותרת במצב המשפטי הקיים. מובן כי האמור רלוונטי גם ביחס לעובדים, נותני שירותים ומועמדים מכל המפלגות", נכתב במכתב ששלח המשנה ליועמ"ש נזרי למטות המפלגות, שהדגיש: "הכל כפוף לכללים החלים על הגבלת השהייה של עובדים במקומות עבודה, כפי שנקבעו בתקנות בעניין הגבלת פעילות במקום העבודה".

נזרי ציין, כי בכוונת הייעוץ המשפטי לממשלה להתייחס בהמשך לסוגיות נוספות הנוגעת לפעילות מפלגתית אגב מערכת הבחירות והתקנות הנוגעות למאבק בקורונה, כדי לתת מענה הולם לצורך לשמור על כללי הבריאות, תוך מתן המשקל הראוי לחשיבות חופש הביטוי הפוליטי ככלל ובתקופת מערכת בחירות בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר