שתי הפגנות סוערות נערכו אמש (שבת) בירושלים, שתיהן הסתיימו בעימותים ובמעצרים. הפגנה אחת מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, המתקיימת מדי מוצאי שבת בחצי השנה האחרונה, והפגנה נוספת מול המטה הארצי של המשטרה והמשרד לביטחון הפנים - במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

בזמן ההפגנה בבלפור הודלקו לפידים והובערו מדורות על הכביש. היא הסתיימה במעצרם של 5 מפגינים ובפינוי בכוח של אחרים, שסירבו להתפנות משערי הכניסה למעון. לעומת זאת, ההפגנה מול המטה הארצי הסתיימה במעצרם של 21 מפגינים, לאחר שהושלכו אבנים לעבר שוטרים, 11 מהם נפצעו, כשאחד מהם עדיין מאושפז בבית החולים.

בפיזור ההפגנה במטה הארצי המשטרה גם השתמשה במכת"זית - כלי רכב לפיזור הפגנות באמצעות התזת מים בעוצמה גבוהה. בנוסף, בכמה תיעודים מהמקום נראה שוטר שמכה מפגין וחובט בו באגרופים, וכן אב ש-2 ילדיו נלקחו ממנו.

ילדים שנפגעו ממכת"זית בהפגנה בירושלים
ילדים שנפגעו ממכת"זית בהפגנה בירושלים על מות אהוביה סנדק‎

הטיפול השונה שהופנה לכל אחת מההפגנות גרר ביקורת נגד המשטרה; ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, כתב בטוויטר: "שתי הפגנות התקיימו בירושלים: אחת של מפגיני השמאל נגד נתניהו והשנייה של אנשי ימין במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. המכת"זיות נשלחו רק לאחת מהן. אכיפה בררנית היא רשע - ורשע צריך למגר".

הפגנה בירושלים על מותו של אהוביה סנדק ז"ל (צילום: N12)
הפגנה בירושלים על מותו של אהוביה סנדק ז"ל | צילום: N12

גורם בכיר במשטרת ירושלים אמר בשיחה עם N12: "אין אפליה בין מפגינים: ההתנהלות של השוטרים בשטח נעשית בהתאם למדרג האלימות והפרות הסדר שמתקיימות במקום. בהפגנה שהתקיימה אתמול במטה הארצי בירושלים הייתה התפרעות אלימה, במהלכה נפצעו 11 שוטרים שנרגמו באבנים וביצים"

"גם רכבים אזרחים נרגמו באבנים" טען הגורם, "ונחסמה תנועה של רכבים מתושבי המקום". לדבריו, בשונה מההפגנה מול מעון ראש הממשלה שהתקיימה בתוך שטח מגודר, בהפגנה מול המטה הארצי התפרצה "אלימות משמעותית" שחייבה נקיטה בצעדים מחמירים מצד המשטרה.

"ליד המטה הארצי נזק נוצר לתשתיות, תנועת הרכבים והרכבת הקלה שובשה בעקבות חסימת ציר מרכזי בירושלים", אמר הגורם ל-N12. "בשל האלימות הקשה שהופעלה מצד המפגינים הוחלט להפעיל אמצעים לפיזור הפגנה, כולל השימוש במכת"זית. מדובר היה בהתפרעות אלימה".