[חשיפה ראשונה] האם נמצאה הדרך לאימהות אשר רוצות לעבוד בנחת מהבית, כדי להיות שם בשביל הילדים, איך להרוויח 8,000 ₪ בכל חודש ב-3.5 שעות עבודה ביום?

יותר ויותר נשים ובמיוחד אימהות, נקרעות בין בית ועבודה, וזו הסיבה שהן מחפשות אפשרויות לקריירה מהבית. מעיין דרורי, מייסדת Academy Leadership, אמא לשלושה קטנטנים ועצמאית משנת 2007, התחילה עם עסק שפיתחה מאפס והפך להיות ארצי עם 52 עובדים. מאז הספיקה לעשות אקזיט קטן, לפתוח תוכנית ליווי שלוקחת נשים להיות מנהלות תוכן ומדיה, ועל הדרך לעזור לנשים להגשים את עצמן ולהרוויח מזה אלפי שקלים בחודש. הייתי חייבת לבדוק...

מעיין דרורי

נסעתי צפונה, להיפגש עם מעיין בעיר מגוריה, מושבה קטנה מוקפת בעצי יער, כשריח הגשם הראשון באוויר יצאנו לטיול בשביל פרחי הבר…


תוכלי להסביר לי מה זה מנהלת תוכן ומדיה?


ניהול תוכן ומדיה הינו מקצוע המשלב כתיבה, עיצוב גרפי ותקשורת אנושית, זהו מקצוע סופר יצירתי ומגוון. בפועל מנהלת תוכן מכינה לעסקים פוסטים למדיות כמו פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם, מכינה דפי נחיתה ואימייל מרקטינג, מנהלת דפים עסקיים בפייסבוק ונותנת חיים לקהילה במדיות. אני מלווה בעלי עסקים ואני מזהה שבהתחלה הם בדיוק נופלים על זה, שלא מכירים אותם במדיות כי הם לא כותבים, שאין להם קהילה והתוכן לא מספיק איכותי. עכשיו, לרוב בעלי העסקים אין כוח, זמן או ידע לנהל תוכן, זו מומחיות בפני עצמה, ולכן הם צריכים גיבוי של אשת מקצוע.


המקצוע נולד מהצורך של בעלי העסקים להיות נוכחים ולהתבלט במדיות החברתיות. הנוכחות הזו חשובה לא רק כדי להגיע ליותר חשיפה ועוקבים, אלא גם כדי למצב ולמתג את העסק בשוק תחרותי. היום מי שלא חזק בדיגיטל לא קיים. בעידן המסך הצמוד לקוחות רוצים להכיר את בעל העסק, לחבב אותו ולסמוך עליו לפני שהם קונים, זו מערכת יחסים שקריטי לפתח אותה. אסור לזלזל באינטליגנציה של הלקוחות וכמו בכל מערכת יחסים, חשוב להשקיע בלקוחות הקיימים, החדשים ובעוקבים. איך? על ידי תקשורת מקצועית במדיות החברתיות, הדורשת תוכן איכותי ומעוצב, עם ערך.


למי היית ממליצה להיות מנהלת תוכן ומדיה?


בעיקר למי שיש עין אומנותית, שכתיבה באה לה בקלות והיא אוהבת להתעמק בחוויה האנושית. מתאים למי שנמאס לה לעבוד תחת בוס, או להיות בלחץ בכל בוקר ובמקום העומס מעדיפה לנהל את הזמן שלה ברגוע. הכי חשוב, אף אחת לא צריכה הון התחלתי, כי מחשב מספיק בהחלט. בעיניי, המקצוע מאוד מתאים לאימהות אשר מעוניינות לעבוד מהבית ובשעות שנוח להן, בלי לקבל פרצופים מהבוס כאשר הילד חולה חס וחלילה וצריך להישאר בבית. מתאים גם לצעירות שרוצות לשלב את העבודה עם טיול בחו”ל או לימודים באוניברסיטה.


למה זה מתאים לדעתך דווקא לנשים ואימהות?


לעומת שיווק דיגיטלי, שיווק שותפים ועוד מקצועות “ביתיים” שיש בהם סיכון כלכלי ולחץ נפשי, כמנהלת תוכן ומדיה, ברגע שאת מוצאת לקוח שעובד איתך לאורך חודשים ולפעמים אף שנים, והוא משלם לך באופן קבוע כל חודש. יש לך עבודה כיפית, את יכולה לעבוד מכל מקום, בכל שעה. מה שמאפשר לך להיות עם הילדים, לבלות איתם זמן איכות ולהתפרנס עם שכר הולם. את מחליטה כמה שעות לעבוד, את יכולה לעבוד 3.5 שעות ביום ולהרוויח 8,000 ש”ח בחודש, או לעבוד 8 שעות ולהגיע ל 20,000. לכן כל אחת מנהלת לעצמה את הלו”ז שמתאים לה. אפשר לצאת לחופשה או להיות עם הילד בבית, ולתזמן את העבודה בשעות נוחות.


היום כל שבוע צצים להם מקצועות חדשים שנשמעים מדהים, איזה מנטור ש”גילה את הנוסחה” ממש קשה לתת אמון בכל השיטות האלה…


חשוב להבין שעם המהפכה הדיגיטלית שעוברת קפיצה בשנה האחרונה, נוצרו הרבה הזדמנויות חדשות, כאלו שלא היו נפוצות בעבר. את ואני אמנם גדלנו בתפיסה שהעיקר שיהיו לנו ציונים טובים, תואר ועבודה מסודרת עם תלוש משכורת ממעסיק – “אי של וודאות”. אז כמו שקרה במהפכה התעשייתית, או במהפכת הדפוס שזכורות כאירוע בקנה מידה היסטורי בתעסוקה בכל העולם, אז בשנים האחרונות הטכנולוגיה עשתה קפיצה מטורפת וזה משפיע על עולם התעסוקה.


עכשיו את צודקת, יש טרנד של מנטורים שמוכרים הרפתקאות שקשה ליישם. לעומת זאת,  אנשי תוכן, שיווק במדיה, ניהול קהילות רשת ונגזרות נוספות של המקצוע מתפרנסים באופן יציב והדרישה רק עולה. יש גם מקצועות, כמו שיווק דיגיטלי לדוגמה, שהוא ענף חזק ומאפשר להרוויח הרבה כסף, אבל יש בהם סיכון כספי ולחץ נפשי ולכן לא כולם מצליחים, במיוחד כי לא מתמידים. לי יש מספר קולגות שזה מה שהם עושים והטובים מרוויחים ריטיינר חודשי שהוא גבוה משמעותית מהשכר במשק.


אולי גם זה יעניין אותך:


מבדק עצמי: איזה מהמקצועות החופשיים החדשים מתאימים לאישיות שלך?


איך תוכלי לדעת שבניהול תוכן ומדיה תמיד תהיה עבודה ושהביקוש יישאר יציב?


תראי, בפייסבוק יש 80 מיליון עסקים. רק בישראל לבדה מצטרפים בכל שנה עוד 50 אלף עסקים.


היום בעל עסק חייב להיות לא “פרווה” במדיות החברתיות ולתת תוכן איכותי, אחרת לא יהיו לו לקוחות.


אני פוגשת הרבה בעלי עסקים ולרובם זה החלק שהכי קשה להם להתמודד איתו – לייצר תוכן במדיה.


לחלק אין זמן, אחרים לא יודעים איך לעשות את זה ומבזבזים עצבים וזמן. אני בעצמי עבדתי


בניהול תוכן בקצב גבוה, עסקים פנו אליי מהמלצות והייתה לי עבודה בשפע. כיום לפחות פעמיים בשבוע בעלי עסקים פונים אליי ומבקשים “שידוך” לכותבות תוכן או מנהלות מדיה.


בואי רגע נחזור להתחלה, איך את הגעת לניהול תוכן?


בשנת 2007  הבנתי שאני לא מוכנה לחיות בתוך הסרט הזה, שנקרא מרוץ החיים, רק כדי לקבל  משכורת, והחלטתי לצאת לעצמאות. גיליתי שעולם העצמאיות הוא לא פשוט, וכמעט הפכתי להיות עבד של העסק שלי. השינוי הגדול היה בשנת 2010, בעלי ואני טסנו לשלושה חודשים לסין, לא רציתי לוותר על העסק אז העסקתי מרחוק עובדת. זה היה מדהים, אנחנו מטיילים במקומות קסומים, הכסף נכנס לבנק, אני הייתי בעננים.


כשחזרנו, הבנתי שאין מצב שאני חוזרת אחורה, ובניתי את כל העסק שלי בצורה כזו שאני יכולה לעבוד מכל מקום ובכל שעה. הפרדתי בין הזמן שלי לבין הרווחים של העסק, כלומר יכולתי לטייל, ללכת לחוג מחול וציור, והכסף נכנס לבנק. פיתחתי והגדלתי את העסק ותוך מספר שנים הוא הפך להיות ארצי עם 52 עובדים בתחום החינוך וההדרכה.


אחרי 12 שנה נשחקתי, עשיתי הכל על אוטומט והרגשתי חוסר משמעות. הייתי עצבנית והתחלתי להוציא את זה כלפי המשפחה שלי, אז הבנתי שהגיע הזמן לשחרר. כולם חשבו שאני משוגעת, כי העסק היה רווחי.  אבל, אני, התחלתי ללמוד כיוונים חדשים כמו קואוצ’ינג, NLP, שיווק דיגיטלי וקופירייטינג ונפתח לי עולם חדש. מהר מאוד הלב שלי היה במקום אחר. במשך תקופה לא היה לי את האומץ לעשות שינוי, עד שהבנתי שיש לי את כל הכלים לבנות ולהצליח בכל עסק שאבחר.


התחלתי לעבוד ככותבת תוכן, מנהלת מדיה ושיווק דיגיטלי. הייתי כתבת צללים לניוזלטר ופוסטים לכמה מבעלי העסקים היותר מוכרים בארץ.


בטיול בשוויץ, מול ההרים המושלגים הבנתי שיש לי שליחות, לפתוח עבור נשים את העיניים – כדי שיבינו שאפשר אחרת. גיליתי שיש לי יכולת להקשיב לחלום של מישהו ולייצר לו תוכנית פעולה מאוד ברורה, והכי חשוב, יישימה עם תוצאות. הגיעו אליי עצמאיות בתחילת הדרך, עם אפס הכנסה, שתוך שלושה חודשים כבר הרוויחו 12,000 בחודש. חלק אפילו יותר. בעלי עסקים עם עסק קיים הצליחו להכפיל ולשלש את ההכנסות שלהם ולהגיע ל – 50,000 הכנסות בכל חודש. בתקופת הסגר, אחד האתגרים היה להפוך עסק פיזי לחצי דיגיטלי, אבל דווקא בגלל זה הרבה מבעלי העסקים שליוויתי הרוויחו יותר.


לפני כמעט שנה התקשרה אליי חברה התיכון, ואמרה:


“מעיין, שמעתי שאת עוזרת לאנשים להרוויח כסף”. לא היה לה עסק משלה וגם לא היה לה רעיון לעסק. היא פוטרה מהעבודה, יש לה ילדים קטנים והיא רצתה להכניס כסף הביתה. השיחה לא הרפתה ממני וגרמה לי לחשוב ״איך אני יכולה לעזור לנשים במצב הזה״?  הכיוון הטבעי עבורי היה לעבוד עם נשים יצירתיות, אימהות, שרוצות זמן איכות עם הילדים ולהגשים את עצמן. אז עלה לי הרעיון להכשיר אותן כמנהלות תוכן ומדיה.



מעיין דרורי

 


נשמע טוב מדי…  מה הקאץ’?


הקאץ’ הוא להיות עצמאית. לא לכולן זה מתאים. כי מי שהופכת לעצמאית, צריכה לנהל לעצמה את הזמן, לדעת מה לעשות בכל יום ולהבחין בין טפל ועיקר, אחרת היא תעבוד פול גז בניוטרל ולא תראה תוצאות, כלומר כסף. אפשר להשתלב בתעשייה ולעבוד כשכירה, אבל גם כאן ידרשו הרבה וירוויחו על חשבונך וחבל…


דוגמה אחרת, ההכנסה שלי תלויה בעשייה ובמיומנויות שלי. אז מצד אחד מישהי עצמאית מרוויחה הרבה יותר ויכולה לשבור תקרות זכוכית ולהגיע למשכורות שלא חלמה עליהן כשכירה, כמו 50,000 שקל שמרוויחות חלק מהעצמאיות שאני מלווה.


אבל מצד שני אם היא לא משפרת מיומנויות או עושה את הפעולות הנדרשות, כמו שיווק ומכירות, היא לא תרוויח, יש כאן הרבה עבודה של התפתחות אישית ומיינדסט.


לדעתך, עצמאות פוגעת באימהות?


להפך, העצמאות אפשרה לי לחיות את החיים שתמיד חלמתי עליהם, כמו להיות עם הילדים שלי שנה וחצי בבית לפני שהם נכנסו למעון ולטייל בעולם.


למדתי להפריד בין זמן העבודה לבין זמן איכות עם הילדים. כשאני איתם הם מקבלים אותי ב –  100%.


אני מאמינה שאני מודל השראה לילדי, כשהם רואים שאני עושה את מה שאני אוהבת ומצליחה בו זה בונה את האישיות והביטחון שלהם, ופותח להם את הדלת לממש את הפוטנציאל שלהם ולא להיות תלויים באחרים.


במדינה ש-9 מתוך 10 עסקים נסגרים תוך שנה, זה לא סיכון מטורף לעזוב עבודה מסודרת ולהקים עסק עצמאי?


את צודקת,  הרבה עסקים נסגרים. אבל, ברגע שבונים עסק בצורה חכמה, אפשר להגיע להישגים מדהימים שלשכיר לא היו מתאפשרים.


אישית, אני נגד הלוואות ולסיכון של עתיד המשפחה, אני גם נגד להתפטר לפני שהעסק מבוסס. תראי, אפשר להשקיע 1-3 שעות ביום בלקדם את העסק למצב שהוא יציב ורווחי ורק אז להתפטר, ככה את לא לוקחת סיכונים. מראש אני בונה עסקים שמבוססים על האונליין, כך שהעסק חסין, ובעלת העסק יכולה לעבוד מכל מקום ובשעות שנוח לה ולהיות שם בשביל הילדים.


יש היום מכללות מוכרות בתחום, למה שיפנו דווקא אלייך?


יש מכללות טובות ומקצועיות. ההבדל הוא שאני לא מלמדת רק את התוכן והמיומנויות שונות,


אני מלווה אותן לתפקד כעסק יציב ומצליח.


את יכולה להיות הטובה ביותר בתחום שלך, אבל אם את לא יודעת שיווק, מכירות או איך לנהל עסק, לא יהיו לך לקוחות. בתוכנית הליווי- בשונה מקורס, את לומדת את הטכניקות ואת השיטות הכי עדכניות בשוק, ובנוסף את מקבלת תמיכה רגשית, מענה לכל שאלה, משוב יום יומי על כתיבה ועיצוב ובניה של עסק רווחי כך שבסוף התוכנית כבר יש לך לקוחות משלמים.


ידע יש בכל מקום, החוכמה היא להביא אותך פיזית לתוצאות. אחד מהבונוסים של תוכנית הליווי היא שאני מוצאת איתן את הלקוח הראשון. אני משקיעה את המאמץ הזה כי אני יודעת שזה הצעד הכי מאתגר כעצמאית. ואת יודעת מה, אני היחידה שנותנת אחריות על תוצאות, כך שאין מצב שאת נכנסת לתוכנית ולא החזרת את ההשקעה הכספית.


יש לך המלצה לקוראות שלנו?


רוב החיים שלנו אנחנו פועלים על אוטומט לפי אמונות שגדלנו עליהן. גם אני הייתי בטוחה שצריך עבודה מסודרת ולקבל תלוש משכורת, ושככה החיים, לעמוד בפקקים, לחזור הביתה עצבנית ולהיות בלחץ.  אבל ברגע שהעיניים נפתחו לי, ראיתי עולם חדש.


אני מזמינה כל אחת לזהות מה הן האמונות שמעכבות אותה, ולהסתכל מסביב. כל אחת תגלה שיש משפחות “שחיות אחרת” וכיום יש הרבה אפשרויות לצמוח, להתפתח, לחיות את החיים, להרוויח בכבוד וליהנות מזה.


איפה הן יכולות לקבל עוד מידע על התחום?


מי שמרגישה שיש לה טאץ’ לכתיבה או לעיצוב מוזמנת להצטרף (ללא עלות) לשידור חי, בו אני מספרת על התחום, איך אפשר להרוויח 8,000 ולעבוד רק 3.5 שעות בשבוע. אני מספרת על תוכנית הליווי ואיך, גם את, יכולה להפוך למנהלת תוכן ומדיה.


לחצי עליי ושרייני מקום במשדר הקרוב


מוזמנות גם להגיע לאתר ולצפות בסרטון הדרכה “כלי פשוט לקבלת החלטות במקצוע ובקריירה”: leadership-academy.co.il


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר