טרגדיה בהלוויה: כאשר ש' הגיע ללוות למנוחות את ידידו שהלך לעולמו – איש לא ציפה שכך האירוע יסתיים. ש' הלך בין המצבות בדרך היציאה מבית העלמין סגולה בפתח תקווה, ואז מעד לתוך בור, וראש מצבה שלא היה מחובר כראוי פגע בראשו בחוזקה. הוא אושפז בבית החולים, ולאחר שמצבו הידרדר – הוא נפטר. כעת, אלמנתו מגישה תביעת ענק בגובה 2.5 מיליון שקלים, שבה נטען: רשלנות קשה הובילה למותו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

המקרה התרחש מיד בתום מסע הלוויה, לאחר שהקהל החל להתפזר לכיוון הרכבים. בהיעדר שביל גישה או שילוט מסודר, נאלץ ש' לעבור בין הקברים הצפופים – ואז התרחשה הטרגדיה. ש' נפל לתוך אחד הבורות, וספג מכה חזקה מאחד מאבני המצבות.

7 אנשים שהיו במקום נאלצו לסייע במאמצי החילוץ, וכוחות מד"א הוזעקו למקום ופינו אותו אל בית החולים בילינסון, כשהוא סובל מדימום מוחי. הוא אושפז, מצבו הלך והידרדר - ולאחר כשבועיים וחצי של טיפולים קדחתניים הוא נפטר.

עו"ד שלהבת קמחי
עו"ד שלהבת קמחי

לאחר שהמשפחה התאוששה מעט מהאירוע הטראומטי, פנתה אלמנתו של ש' לעו"ד שלהבת קמחי ולע"וד שלומציון רובין, ובאמצעותן הגישה תביעת נזיקין בגובה 2.5 מיליון שקלים נגד חברה קדישא בפתח תקווה ונגד חברת הביטוח אילון. "אלמלא האירוע, המנוח היה ממשיך לעבוד עוד שנים רבות", נכתב בכתב התביעה.

לתביעה צורפו שתי חוות דעת חשובות, שלפיהן מותו של ש' קשור באופן ישיר לנפילה ולחבלה מהמצבה שקרסה עליו. לפי הדוח שהגיש המהנדס רפאל גיל, מומחה בתחום הבטיחות שסקר את זירת התאונה הקטלנית, בבית העלמין אכן קיים היעדר שבילים מסודרים ובטיחותיים למעבר בין שורות המצבות והקברים. היעדר שבילים אלו, מאלץ את ההולכים לפלס את דרכם ביניהם. כך, כלשונו, נאלץ ש' להיאחז בראש המצבה, שהייתה האביזר היחיד שבו הצליח להסתייע כדי לעבור.

עו"ד שלומציון רובין
עו"ד שלומציון רובין

גם מנהלת מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים לווינשטין, קבעה שלולא החבלה – ש' כלל לא היה מגיע לאשפוז, ומותו היה נמנע. הוא סבל מחבלות שונות, בראשו, ובפלג גופו השמאלי – מה שהוביל בהמשך לשורת סיבוכים שגרמו למותו. "כתוצאה מהאירוע, נגרם לש' סבל ממושך, קשה ומיותר עד יום מותו בטרם עת, שנגרם אף הוא כתוצאה מרשלנות".

בית העלמין סגולה בפתח תקווה (צילום: עמיר טרקל, SKY VIDEO)
בית העלמין סגולה בפתח תקווה | צילום: עמיר טרקל, SKY VIDEO

עו"ד קמחי ועו"ד רובין הגישו את כתב התביעה לבית משפט השלום ברמלה, ומסרו: "מדובר במקרה מזעזע. אדם תמים שהולך ללוויה של חבר ומוצא את עצמו קבור תחת מצבה שהתפרקה ונפלה עליו. כל זאת בשל הכשלים והליקויים של החברה קדישא בניהול ובתחזוק של אחד מבתי הקברות המרכזיים בגוש דן. נקווה שבעקבות התביעה הזו, ייערכו התיקונים הנדרשים ומקרים כאלו לא יישנו".

מחברה קדישא פתח תקווה בחרו שלא להתייחס לכתב התביעה.