י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דרמה בדקה ה-90

גנץ מציב תנאים לדחיית הבחירות: "ירצו, יקבלו, לא ירצו - יהיו בחירות"

לאחר שהיה נדמה כי הבשילו המגעים בין הליכוד לכחול לבן סביב נושא התקציב ובכך למעשה פיזור הכנסת יידחה, בני גנץ מציב בדקה ה-90 5 תנאים לראש הממשלה נתניהו, תנאים שככל הנראה יקרבו אותנו לבחירות | בין הדרישות, הבטחת סמכויותיו של ניסנקורן במשרד המשפטים

גנץ מציב תנאים לדחיית הבחירות: "ירצו, יקבלו, לא ירצו - יהיו בחירות"
בני גנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת

שעות לדד ליין בו אמורים להגיש חוק תקציב מדינה בקריאה ראשונה ובכך למנוע יציאה לבחירות, יו"ר כחול לבן בני גנץ מכנס את חברי סיעתו - כשרובם שוהים בבידוד - לישיבה דרך הזום ומציג תנאים שיגררו ככל הנראה את המדינה לבחירות.

בישיבת סיעת כחול לבן שהתקיימה בשעה האחרונה, עדכן בני גנץ את חברי המפלגה כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו והציב בפניו את חמש הדרישות העומדות על הפרק מצד כחול לבן, והתנאים לקידום החקיקה בנושא התקציב בניסיון להאריך את כהונת הממשלה למשך שבועיים.

הדרישות של גנץ:

1. הבטחת העברת תקציב לשנת 2020-2021.

2. אישור תקנון ממשלה.

3. העברת כל המינויים התקועים.

4. שר המשפטים יישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק ובסמכויותיו של ניסנקורן.

5. סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה.

מדובר בדרישות שהליכוד לא יעמוד בהם בשום אופן, כך שנראה שאנו צועדים לעבר הבחירות לכנסת ה-23 כמעט בוודאות, גנץ עצמו אמר על כך, "ירצו יקבלו. לא ירצו, יהיו בחירות", תוך שהוא מגלגל את האשמה לעבר הליכוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השר דרעי עדכן את חברי סיעתו לאחר שיחה עם ראש הממשלה כי הבחירות הן עובדה מוגמרת. לטענתו, "כחול לבן חזרו בהם, ניסנקורן מונע כל פשרה".

בליכוד מיהרו להגיב לרשימת התנאים הנוקשה שהציב גנץ: "בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים.

הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה.

מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של ״ממשלה בתוך הממשלה״ בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת".

בתוך כך, בלשכת השר בני גנץ הודיעו כי לאור חקירה אפידימיולוגית שבוצעה אחר הצהריים בעקבות מפגש עם ח"כ הילה שי וזאן שהתקיים ביום חמישי, ייכנס שר הביטחון גנץ לבידוד עד ליום שבת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בחירות אבי ניסנקורן בני גנץ הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד