ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אכזריות ללא גבולות

הרשויות באיראן חיללו את קברו של הספורטאי שהוצא להורג

השלטונות באיראן חיללו את קיברו של מתאבק שהוצא להורג. אחיו ואביו שנהגו לעלות לקברו מדי שבוע, נעצרו, ושוחררו לאחר מספר שעות | המתאבק "הודה" אחרי עינויים כי דקר למוות עובד מדינה במהלך הפגנות נגד המשטר

הרשויות באיראן חיללו את קברו של הספורטאי שהוצא להורג
מחאה באיראן צילום: צילום מסך

הרפובליקה האיסלמית של איראן ממשיכה עם הדיכוי האלים נגד המתאבק שהוצא להורג נאביד אפקארי, וחיללה את קברו ביום חמישי לאחר שאחיו ואביו נעצרו במהלך ביקור בבית העלמין. על פי הדיווח בתקשורת העולמית, האבא והאח מנקים את הקבר באופן קבוע. השניים שוחררו לאחר מספר שעות לביתם.

נאביד אפקארי הורשע בדקירת עובד מדינה בהפגנות, דבר שהביא למותו של עובד המדינה. אך על פי ארגוני זכויות אדם, ההודאה הוצאה בעינויים. מעצרו ועונש המוות שנגזר עליו בספטמבר השנה הובילו למחאה עולמית, ולגינויים של הנשיא טראמפ ושל נשיאי תחרויות היאבקות ברחבי העולם. בארגון זכויות האדם "אמנסטי" טוענים כי ההודאה שהובילה להרשעתו הושגה באמצעות עינויים.

הקבר שחולל באיראן

אחותו של אפקארי, אלהם, העלתה תיעוד של קברו ההרוס, וכתבה באינסטגרם: "אתה יכול לאיים, להרוס או לעצור, מה אתה מתכוון לעשות עם שמו וזכרו של נאביד בלב האנשים?"

על פי התקשורת באיראן, הרשויות הרסו את אתר הקבר של נאביד בגלל חומה שהוקמה במתחם הקבר ולכאורה הפרה את התקנות. הקיר היה "ללא עמידה בתקנים הנדסיים טכניים, וללא אישור מצד הרשויות הטכניות" נאמר בדיווח. עוד דווח, כי אביו ואחיו של נאביד ביקשו "להכין את קברו למצבה וכוחות הביטחון שהזדהו כסוכני משרד הביון עצרו אותם".

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד