יום ראשון, 09.06.2024 שעה 11:12

אחרי כל ההבטחות: אין תקציב לבתים הלאומיים

משרד הספורט עודד איגודים להגיע לווינגייט והבטיח לסבסד את פעילותם, אך כעת המכון הודיע להם כי ייאלצו לשאת בעלויות על המתקנים, הארוחות והלינה

|
מכון וינגייט ממעוף הציפור (מכון וינגייט)
מכון וינגייט ממעוף הציפור (מכון וינגייט)

המדינה הלאימה את מכון וינגייט, השקיעה בו מיליוני שקלים בשיפוצים ועשתה הכל כדי להביא אליו את האיגודים עם הספורטאים האולימפיים הבכירים ביותר ולסבסד את פעילותם עם השקת תוכנית “הבתים הלאומיים” - אלא שכעת, אותם האיגודים עלולים לשאת בעלויות הגבוהות על השימוש במתקנים, למרות ההבטחות הרבות שניתנו להם ממשרד התרבות והספורט.

ל-ONE נודע כי בהיעדר תקציב מדינה, משרד האוצר מתכנן קיצוץ רוחבי של מיליארדי שקלים למשרדי הממשלה ועל כן משרד התרבות והספורט לא יכול להתחייב לממן את תוכנית “הבתים הלאומיים” בשנת 2021, כך שהמכון הודיע לאיגודים כי ייתכן והם יצטרכו לשאת בעלויות גבוהות יותר על השימוש במתקנים.

בגלל שהממשלה לא העבירה את תקציב המדינה החדש בצל הגירעון שהולך וגדל בעקבות משבר הקורונה, לא ברור אילו התקציבים יהיו למשרדי הממשלה בשנה הבאה. החשב הכללי של האוצר כבר התריע כי מיליארדי שקלים יקוצצו מהתקציבים של המשרדים ולכן לא ברור אם משרד התרבות והספורט יוכל לעמוד בהתחייבויות שלו לתוכנית הבתים הלאומיים בווינגייט, לפיה כל איגוד שירצה יוכל לעבור למכון הלאומי ולקבל תנאים טובים לספורטאיו בעלויות נמוכות יחסית.

בריכת מכון וינגייט (חגי ניזרי)בריכת מכון וינגייט (חגי ניזרי)

לפי ההערכות של גורמים במכון וינגייט, משרד התרבות והספורט לא יעביר תקציב לבתים הלאומיים ויפחית את התקציב למכון מ-30 מיליון שקל ל-18 מיליון שקל בלבד. בלעדי התקצוב הממשלתי לתוכנית, הנהלת המכון לא יכולה להעניק הנחה או שירות לאיגודים כי אין לו מספיק כסף לגבות את זה, ולכן בימים האחרונים יצאה הנחייה לאיגודים לפיה הם ככל הנראה ייאלצו לשלם בעצמם על מתקני האימונים, הארוחות והלינה.

בהודעה לאיגודים מטעם המכון נאמר: “נבקש לעדכן כי נכון למועד זה המכון עדיין לא קיבל את אישור המשרד על תקציב בתים לאומיים לשנת הכספים 2021, מטעמים שאינם קשורים במכון או מצויים בשליטתו וכי למכון לא הובטח כי תקציב כזה אכן יאושר. עד מועד קבלת אישור התקציב ובהתאם להיקפו, שירותים לרבות השימוש במתקן, ארוחות ולינה לשנת 2021 בהיקף המתוקצב על פי מסמך אמות המידה, יירשמו מטבע הדברים ובשלב זה כיתרת חוב. מובן כי לאחר אישור התקציב יזוכה האיגוד בגין היתרות האמורות בתוקף רטרואקטיבי, ללא הפרשי הצמדה או ריבית. המכון יעדכן בדבר אישור לתקציב ובהתאם את סך התקציב המיועד עבורכם, במידה ויתקבל”.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: “המשרד עושה כל שביכולתו על מנת לספק לכלל האיגודים והמוסדות ודאות תקציבית בשנה ללא תקציב מדינה. חשוב להדגיש, כי בהיעדר תקציב מדינה, כלל התקציבים השוטפים שהמשרד מחלק הם ללא ודאות ממשית. המשרד, ככלל משרדי הממשלה, ממתין להוראות הממשלה כיצד להתמודד עם הנושא על מנת שיוכל להתארגן לשנה הבאה ולספק ככל הניתן ודאות. המשרד יעודכן ככלל המשרדים על כל התפתחות בנושא ויפעל בהתאם. יש לציין, כי ללא תקציב מדינה מאושר, המשרד יתקשה לתת את המענה המיטבי לגופים בתקנות ובתמיכות השוטפות”.

צפו: הטריק של יובל זוסמן עם הבקבוק
אסור לפספס
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */