לראשונה בעולם: ניסוי המשלב את כל יכולות היירוט • תיעוד

משרד הביטחון ביצע בהצלחה סדרת ניסויים, במסגרתם שולבו כל טילי היירוט נגד כל סוגי האיומים - טילים מדויקים, טילי שיוט, מל"טים ועוד. גנץ: "מעניק הגנה מפני איומים מזירות קרובות ורחוקות"

זמן צפייה: 03:59

משרד הביטחון הודיע היום (שלישי) כי השלים סדרת ניסויי טילים של טיל החץ, מערכת "שרביט קסמים" וכיפת ברזל, ביבשה ובים. מנהלת "חומה" במנהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ביצעו ניסוי משולב של המערכות מול איומים חדשים כמו טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים, וכן טילים לטווחים שונים.

עוד כתבות בנושא >>

"כיפת ברזל" למל"טים: קרן הלייזר שמיירטת רחפנים • תיעוד

"פוגעת בכל מטרה": סדרת ניסויים מוצלחת ב"שרביט קסמים" • תיעוד

מערכת הביטחון ביצעה בהצלחה ניסוי יירוט במערכת "חץ 2"

שיגור של טיל מיירט מאונייה | צילום: דוברות משרד הביטחון

לראשונה בעולם בוצע ניסוי בשיגור טילים ממערכות שונות, על פי תפיסת ההגנה בשכבות מיירטים שונות. כל המטרות הושמדו במהלך הניסוי. מערכת הביטחון מתמודדת מול האתגר לשלב מערכות שונות של חברות שונות בפריסה רחבה – זוהי יכולת שיש רק למדינת ישראל.

במהלך הניסוי יורטו בצורה מלאה מגוון איומים - טילים מדויקים, טילים סטטיסטיים, טילי שיוט ומטוסים ללא טייס. הטילים מזוהים על ידי מערך הגילוי הישראלי וכן המכ"ם של כיפת ברזל, שמסוגלים לגלות טילי שיוט. לא בוצע בניסוי יירוט בלייזר, אך שולבו מערכות שיסייעו בעתיד ליירט באמצעות לייזר.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: דובורת משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, שהגיע לבקר בניסוי וצפה באחד היירוטים שביצעו מערכות שרביט קסמים וכיפת ברזל, אמר: "אני מברך על הניסוי המוצלח, שבחן לראשונה יירוט משולב רב שכבתי של כלל מערכת ההגנה של מדינת ישראל. מדובר במערך מהמתקדמים בעולם, שמעניק למדינת ישראל הגנה מפני איומים מזירות קרובות ורחוקות. המערכות האלו מפותחות באופן פנטסטי על ידי מפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל, והן מעמידות למדינת ישראל יכולות אסטרטגיות שמאפשרות לנו לבצע מהלכים משמעותיים בכל אחת מהזירות שניצבות מולנו. אני מבקש להודות גם לשותפינו במשרד ההגנה האמריקאי, בסוכנות האמריקנית להגנה מטילים, בממשל ובקונגרס שתומכים ועומדים לצידה של ישראל גם בפיתוח אמצעים אלו, ומסייעים לביצור ביטחונה ועליונותה הצבאית באזור".

תיעוד טיל מיירט בדרכו לפגוע במטרה
תיעוד טיל מיירט בדרכו לפגוע במטרה | צילום: דוברות משרד הביטחון

ראש מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל, מסר: "מערכת הביטחון, יחד עם התעשיות הביטחוניות, הוכיחה בשבועות האחרונים בסדרת ניסוים מורכבת מאין כמותה, כי למדינת ישראל יש יכולת רב שכבתית ורובוסטית להתמודד מול איומים שונים- טילי שיוט, כלי טייס לסוגיהם ואיומים בליסטים. בפעם הראשונה הוכחנו בסדרה ארוכה של ניסויים מענה משולב ורב שכבתי, הכולל בתוכו את מערכות הנשק "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ". המערך הזה יודע להתמודד, הן בגילוי והן בירוט של מגוון האיומים, תוך תיאום מלא והדדי בין המערכות ועם יכולת קישוריות מתוחכמת".

שיגור טיל מיירט על רקע חנוכייה
שיגור טיל מיירט על רקע חנוכייה | צילום: דוברות משרד הביטחון