כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לאחר סערת השגריר

שר החוץ הרוסי: לכלול את מדינת פלסטין בהסכמים

בשבוע שעבר היה זה שגריר רוסיה בישראל שתקף את המדינה אליה הוא נשלח, היום על פי הדיווחים בכלי התקשורת בעולם נפגש שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב עם מקבילו באיחוד האמירויות  עבדאללה בן זאיד אל נהיאן ודחק בו לכלול את הקמת מדינת פלסטין בהסכמי השלום מול ישראל

שר החוץ הרוסי: לכלול את מדינת פלסטין בהסכמים
גבי אשכנזי בפגישה עם סרגיי לברוב צילום: דוברות משרד החוץ

מה עובר על הרוסים: בשבוע שעבר היה זה שגריר רוסיה בישראל שתקף את המדינה אליה הוא נשלח, והיום (שני) התקבלו דיווחים בכלי התקשורת בעולם כי שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב נפגש עם מקבילו באיחוד האמירויות  עבדאללה בן זאיד אל נהיאן ודחק בו לכלול את הקמת מדינת פלסטין בהסכמי השלום מול ישראל.

לברוב טען לאל נהיאן כי אמנם הסכמי הנורמליזציה הם תופעה חיובית, אך עם זאת יש להיזהר לא לשכוח מהבעיה הפלסטינית, בכך מנסים ברוסיה להניע מחדש את היוזמה שלהם לשלום בין ישראל לפלסטינים.

לברוב הוסיף כי ארצות הברית האיחוד האירופי והאו"ם הפועלות יחד עם סוריה כרביעייה יחד עם רוסיה בנושא, והם צריכים להמשיך ולדחוף לכיוון הזה, כאשר בנוסף עוד הציע לברוב להקים וועידה בהשתתפות מצרים, ערב הסעודית, ירדן, ואיחוד האמירויות, כשהמטרה הסופית היא נורמליזציה גם בין מדינת ישראל לפלסטינים.  

התבטאויות אלו מגיעות לאחר דברי שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב שתקף בבוטות את מדינת ישראל בשבוע שעבר עת אמר "ישראל מערערת את היציבות במזרח התיכון יותר מאיראן, הבעיה באזור אינה פעילות איראנית, מדובר בחוסר הבנה בין מדינות ואי עמידה בהחלטות האו"ם בסכסוך ישראל-ערבי וישראלי-פלסטיני". את הדברים אמר בראיון לאתר 'ג'רוזלם פוסט'.

עוד אמר "ישראל תוקפת את חיזבאללה; חיזבאללה לא תוקף את ישראל", גם על נושא המנהרות אמר השגריר "שום הוכחה שחיזבאללה יצר את המנהרות הללו". לדבריו, על ישראל "לא לתקוף את שטחי האו"ם הריבוניים".

כשנשאל האם מדובר בשינוי העמדה, לפיו ישראל מוסרת לרוסיה הודעה מוקדמת לפני שהיא תוקפת עמדות איראניות בסמוך לגבול סוריה-ישראל, אמר ויקטורוב "לא", משום שה"תיאום נוגע לביטחון הצבא הרוסי בסוריה". עם זאת, הוא הוסיף, "אין שום דרך לאשר תקיפות ישראליות כלשהן על סוריה, אף פעם לא, ולא בעתיד".

עוד הוסיף השגריר ואמר כי הוא "אינו מסכים לטענה שאיראן הפרה את ההסכם, הצעד הראשון נעשה על ידי עמיתינו האמריקאים שלצערנו החליטו לעזוב את ההסכם בשנת 2018" האשים השגריר הרוסי בישראל והבהיר, "הם עזבו את התוכנית וזה איפשר לאיראנים לבצע צעדים שאינם תואמים את התוכנית באופן מלא, וזה גם מצער". עוד הוסיף "איראן היא מדינה ריבונית, מדוע לא? אני לא מכיר תוכניות ספציפיות; זה עניין של משא ומתן" ועוד שלל ביטויים נוספים כולם בכיוון הזה, כאמור הוא זומן למשרד החוץ לבירור, ולאחר הבירור סוכם כי הוא יוציא הבהרה על חלק מההתבטאויות שהובנו שלא כהלכה.

רוסיה פלסטין סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד