ארז דריגס: "לא ציפינו ש'חזרות' תצליח ככה"

אחרי שנים בתיאטרון, ארז דריגס נהנה מהתהילה הפתאומית שהגיעה בעקבות הסדרה "חזרות", שיצר עם נועה קולר ושמשודרת בכאן 11 • במקביל הוא עובד על פסטיבל תיאטרון קצר ומנסה להישאר אופטימי

צילום: אורן בירן // "מנסה לא לעוף". ארז דריגס

מזה שנים ארוכות ארז דריגס פעיל בעולם התיאטרון, אבל רק בשבועות האחרונים הוא הפך לשם חם הודות לסדרה הקומית שיצר ביחד עם נועה קולר, "חזרות", שמשודרת בכאן 11. 

הסדרה, שקולר ודריגס יצרו יחד וגם משחקים בה, זוכה לשבחי המבקרים ולבאזז גדול מאוד. היא עוסקת בבני זוג שנפרדים אבל נאלצים לעבוד יחד כשמחזה שהיא כתבה והוא מביים עולה בתיאטרון גדול. בעודו נהנה מהתהילה החדשה, דריגס ממשיך לעסוק בתיאטרון, וכרגע הוא המנהל האמנותי של פסטיבל תיאטרון קצר בצוותא ביחד עם גור קורן. הפסטיבל יתקיים השנה במתכונת מקוונת בין 28 ל־30 בדצמבר, ובמסגרתו יעלו שש הצגות, באורך של 20 דקות כל אחת. בין השחקנים שמשתתפים בפסטיבל: רמי ברוך, חני נחמיאס, לירית בלבן ועוד. 

"זו השנה השלישית שאני וגור המנהלים האמנותיים של הפסטיבל", מספר דריגס (39). "שנינו מעורבבים עם הפסטיבל כבר הרבה שנים. אני שיחקתי וביימתי שם, ההצגה שלי 'המשתמט' התחילה שם כמחזה קצר. הרבה דברים טובים מתחילים שם.

"השנה, בגלל הקורונה זה יהיה שונה. בהתחלה קיווינו שנעשה פסטיבל רגיל, אבל זה לא יקרה. הפסטיבל יהיה מצולם, וכשיחזור התיאטרון - נעלה את זה מול קהל. אני מקווה שאנשים יצפו בגרסה המצולמת אבל גם יזכרו שבסוף התיאטרון יחזור".

איך עושים חזרות לפסטיבל בימי קורונה?

"את הקריאה של הטקסט השתדלנו לעשות בזום. עכשיו אנחנו עושים חזרות תחת מגבלות. עם מסכות, כמות משתתפים מוגבלת, חלוקה לקפסולות".

עם הקאסט של הסדרה "חזרות"// צילום: גדעון מרקוביץ'
עם הקאסט של הסדרה "חזרות"// צילום: גדעון מרקוביץ'
 אפרופו חזרות, הסדרה "חזרות" הפכה ללהיט. הופתעת?

"האמת שלא היה לנו מושג שזה מה שיקרה. נועה ואני חשבנו שאנחנו עושים משהו טוב, אבל בשום צורה לא חשבנו שתהיה תגובה כזאת. חששנו שזה יהיה נישתי, שזה יעניין רק אנשים שקשורים לעולם התיאטרון, למרות שמבחינתנו זו סדרה על זוגיות ולא על תיאטרון. ממש הופתענו מכמה שאנשים מתחברים לזה. נהיה ויראלי הקטע של 'אני נינה, את לא נינה' גם אם לא ממש יודעים מי זאת נינה ולא קראו את צ'כוב. וגם הביקורות מפרגנות, לא ציפינו לדבר כזה".

נשמע נעים. 

"עכשיו זה מאוד נעים. צוחקים עלי שאני היחיד שמחובר לקרקע מבין כולם בקאסט כי כולם עפים (צוחק). אני עף בדרכי. בת הזוג שלי שואלת אותי למה אני לא מתלהב, אז אני כן, אבל פחות רואים עלי. האמת שהתגובה לסדרה מאוד מרגשת. פחות מעניין אותי אם מזהים אותי ברחוב או לא, מה שכיף זה שאנשים אומרים לי שהם אוהבים את הסדרה. זה משהו שאף פעם לא יכול להימאס עליך".

הסדרה עלתה בתקופה שאין בה תיאטרון. עיתוי טוב או רע?

"דווקא טוב. יצאה אירוניה חמוצה מתוקה מכל המצב, ואני מרגיש שאולי אנחנו עושים קצת שירות לתיאטרון. אני שומע את זה מאנשי תיאטרון שאומרים לי שהסדרה הזאת היא אחד הדברים היחידים שמשאירים אותם בתודעה ובשיח, אז אולי עשינו בעצם איזה שירות עקיף לתיאטרון".

יש כבר דיבורים על עונה שנייה?

"אנחנו כמובן רוצים, יש מחשבה ודיבורים, אבל אני לא יכול להגיד יותר מזה". טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר