בעקבות העומסים: הנחיות חדשות לשמירת נהלי הקורונה בנתב"ג

משרד התחבורה ומשרד הבריאות גיבשו נהלים במטרה למנוע את הצפיפות הרבה שנצפתה בנמל התעופה. בין היתר הוחלט כי החוזרים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול ומספר עמדות הצ'ק אין יוכפל

זמן צפייה: 02:44

משרד התחבורה ומשרד הבריאות גיבשו הערב (ראשון) הנחיות חדשות לשמירת נהלי הקורונה במל התעופה בן גוריון. זאת לאחר שבמהלך היום נצפו עומסים רבים במקום, באופן שגרם להתקהלויות ולצפיפות רבה.

לאחר סיור שערכו במקום מנכ"לי שני המשרדים, הוחלט כי  החוזרים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול - ובכך זרימת האנשים תהיה מהירה יותר. עוד הוחלט כי לא יחוברו לשרוולים יותר מארבעה מטוסים במקביל, מהם עד שני מטוסים שהגיעו ממדינות אדומות.

רשות התעופה האזרחית הונחתה לתגבר את האכיפה על חברות התעופה במדינות המוצא, כך שלא יעלו על הטיסה נוסעים בלי הצהרת בריאות שמולאה מראש. עם ההתחברות של המטוס לשרוול יהיה פיקוח, והירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות של 30-20 נוסעים בלבד בכל פעם - כדי שלא יווצר עומס במעברים שבין השרוול ועד לאחר ביקורת בגבולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיום שלישי: הבידוד יקוצר ל-10 ימים כפוף לשתי בדיקות שליליות

לאחר הפרסום בחדשות 13: כמה מטפלות מהגן באריאל נחקרו

גאווה ישראלית: המתעמל ארטיום דולגופיאט זכה באליפות אירופה

עומס בנמל התעופה בן גוריון בימי קורונה
עומס בנמל התעופה בן גוריון בימי קורונה | צילום: חדשות 13

לגבי טיסות יוצאות, הוחלט כי יוכפל מספר עמדות הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות, וכי פתיחת דלפקי הטיסה תיעשה 4 שעות לפני מועד הטיסה כדי לטפל בתהליכים באופן מרווח יותר. חברות התעופה ידרשו לאייש לכל טיסה לפחות 6 דיילות בעמדות הצ'ק אין.

מוקדם יותר היום, כאמור, הגיעו המוני נוסעים אל הטרמינל, ובתמונות שהגיעו משם ניתן היה לראות כי כולם עומדים בצפיפות וללא שמירת מרחק חברתי כפי שדורשות תקנות הקורונה. מרשות שדות התעופה נמסר כי היא פנתה למשטרה על מנת שתקצה שוטרים, "שישמרו על הסדר הציבורי - זאת בנוסף לעשרות עובדי רש"ת העוסקים בכך". עוד נמסר מהרשות: "אנו פועלים כדי להבטיח את זרימת הנוסעים בצורה בטוחה ובמטרה לא ליצור עומסים חריגים".

לאור זאת, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו על הקמת צוות מיוחד  שיבדוק כיצד ניתן יהיה להבטיח את יישום נהלי הקורונה.