התנהגות לא אנושית (צילום: חדשות2)
בן 15 - חולה איידס. אילוסטרציה | צילום: חדשות2

באחד מבתי החולים בצפון הארץ שוקלים לפנות לבית המשפט, בעקבות סירובם של הורים לספר לבנם בן ה-15 כי הוא נושא בדמו את נגיף האיידס והחשש שידביק צעירות עמן יקיים יחסי מין שלא במודע - כך מפרסם הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

 מאז שהיה תינוק טופל הנער בבית החולים, עבר בדיקות וקיבל טיפול תרופתי מבלי שהוא יודע את הסוד אותו מסתירים ממנו הוריו. אביו של הנער, בשנות ה-40 לחייו, קיים בעבר יחסי מין לא מוגנים ונדבק בנגיף. עם זאת, למרות שידע על המחלה, לא סיפר זאת לאשתו לעתיד.

רק לאחר שנולד הבן הבכור והתגלה כי הוא נשא HIV, התחוור לאם שגם היא נדבקה. בזכות טיפול תרופתי נולדו הילדים האחרים בריאים. לנער עצמו סיפרו ההורים כי הוא סובל מווירוס בדם ולכן נאלץ לקבל טיפול רפואי על בסיס קבוע.

"הוא 'פצצה מתקתקת' שלא באשמתו"

כעת, לאחר שחגג הנער את יום הולדתו ה-15 והתוודה בפני הרופאה המטפלת כי החל לקיים יחסי מין, מבקשים בבית החולים לבשר לצעיר את החדשות הקשות. "הנער הזה, שלא באשמתו הוא מעין 'פצצה מתקתקת'", הסבירה הרופאה ל"ידיעות אחרונות". "הוא עלול להדביק בנגיף שלא במודע נערות שעמן יבוא במגע, ולכן חשוב ליידע אותו כי הוא נשא איידס".

למרות האזהרות מסרבים ההורים בתוקף לחשוף בפני בנם את האמת. "הם אינם מנמקים מדוע. אולי הם חוששים שהוא ידבר על כך עם אנשים אחרים ויגלה אגב שגם הוריו נשאים. אולי יש להם רגשות אשם על כך שהוא נדבק בנגיף", מתקשה הרופאה להבין את ההחלטה.

מכיוון שמדובר בקטין, מונע החוק מבית החולים לספר לנער על מצבו ללא הסכמת האב והאם. לדברי הרופאה, אם יסרבו ההורים לשנות את דעתם, יפנה בית החולים לרשויות ואף לבית המשפט. "אני מתכוונת לזמן בהקדם את השניים לשיחה ולספר להם כי אנו מתכוונים לבשר לבנם על הנגיף בנימוק של טובת החברה", מוסיפה הרופאה. "אבל אני חושבת שזו גם טובתו של הנער: בגילו כבר יש לו זכות לדעת את הסוד הגדול".

לעדכונים שוטפים מסביב לשעון: ערוץ החדשות 

רוצים לקבל עוד עדכונים חמים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק