Skip to content

סדי בן שטרית : צריכים לעשות שינוי בחברה, אנחנו חייבים לעשות שינוי מבפנים בתוך הכנסת

סדי בן שטרית איננו המרואיין הטיפוסי. הוא יורה מילים בלי לחשוש, אולי הוא ילך לכנסת ואולי לא. הוא רק מבטיח לאלו שירצו אותו איתם שהם "יצטרכו לאכול הרבה צפרדעים ממני". היום הוא צייץ שביבי עבריין והוא לא חושש מתביעת דיבה. "אדרבא, שביבי יקח אותי לבית משפט, נבדוק מה קרה עם הצוללות ולמה לא חקרו... אם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

– היי סדי
"היי אליק"
– יש לי כמה שאלות קצרות.
"דבר אחי"
– מה דעתך על גדעון  סער?
"איי נו, זה שטויות במיץ עגבניות, הבן אדם הזה הוא יותר גרוע מביבי, עזוב אתך, אתם לא יכולים לעשות מבן אדם צדיק, הבן אדם הזה יושב עם ביבי והוא יודע שביבי לא סובל אותו, והוא יודע שביבי רוצה להוריד לו את הראש, הוא יודע שכולם כדאיניקים שם, הוא ישב שם וסתם את הפה, נתן לביבי לעשות מה שהוא רוצה, עכשיו לקראת הבחירות הבאות הוא חושב שהוא ישיג מביבי משהו. אבל אח שלי עזוב ביבי וגדעון סער והאוזר, שמאוזר וכל השטויות האלה, סמרטוט רצפה לא פחות מכל הליכודניקים האחרים, אתה יודע, הוא רוצה לעשות הון פוליטי, אבל הוא סמרטוט, אל תשכח שהוא הוא ישב תחת ביבי כל השנים האלה בלי לפצות פה, אי אפשר להתייחס אליו כאל מושיע, הוא לא המושיע שלנו"

צילום: ציפי מנשה

– סדי, אם נתניהו הולך הביתה אתה מפסיק עם המחאה?
"המטרה שלי, של המחאה היא להוציא את ביבי וכל השותפים שלו, זאת אומרת אני לא מוחה נגד ביבי, אני מוחה נגד המעשים שלו, אני מוחה נגד השחיתות השלטונית ואני אמחה כל עוד השחיתות השלטונית תמשיך, אנחנו רוצים לתקן את המדינה, לא להשאיר אותה, אהה, ביבי הלך ויבוא אוחנה, מה זה משנה?, אנחנו צריכים לעשות שינוי בחברה, אנחנו חייבים לעשות שינוי מבפנים בתוך הכנסת, לשנות, לעשות חוקה, לשנות חוקים, לא יכולים להיות משרתי ציבור כמו שיש לנו עכשיו. לא דרעי ולא ליצמן, מדינת ישראל לא מעניינת אותם.
אנחנו נאבקים על מוסר אחי, מוסר, זה מה שמעניין אותנו. כל תנועת המחאה הזאת של הקריים מיניסטר, לא באה להילחם בביבי האיש, ביבי האיש לא מעניין כהוא זה, הוא כלום. מי זה ביבי האיש? הוא שום דבר. השיטה ומה שהוא עשה פה ותרבות השקר, נגד זה אנחנו צריכים להילחם".

צילום: ציפי מנשה

– שאלה אחרונה, האם אתה חושב שהמחאה צריכה להיות מתורגמת פוליטית ולהיכנס לכנסת?
"שאלה קשה אחי, שאלה קשה, כי גם בתוך המחאה, בתוך האנשים של המחאה, יש הרבה פוליטיקאים שמה… יש הרבה חברה שזה מה שעומד להם בראש..אההה.. עם חצי מהם אני לא מוכן לשבת לכוס קפה, זה לא משנה אתה מבין.. לא יודע, לא יודע להגיד לך, אני לא יודע להגיד לך, שאלו אותי, גיששו אצלי, בדקו אצלי, אמרתי להם עד שאני לא רואה דברים ברורים, מי? מה, מו?, אני לא יכול לענות על השאלה הזאת".
– אתה חושב שהמחאה צריכה להגיע לכנסת?
"אני חושב שבתוך המחאה יש אנשים שיכולים להוביל אחלה תנועה, כן. אני לא יודע.. , עוד פעם, אני אישית יודע על כמה אנשים שהייתי הולך איתם באש ובמים ובכל מקרה, אתה מבין?, לכל מקום. אני לא יודע אההה… איך הם רואים את הדברים, אני לא שאלתי אותם, לא יודע להגיד לך".

סדי בן שטרית עם חיים שדמי מובילי המחאה (צילום: ציפי מנשה)

– אבל בעיקרון, המחאה חייבת להיות מתורגמת פוליטית?
"לפי דעתי כן, יש אנשים שיכולים לעשות את המדינה יותר טובה, בטח. עוד פעם, המחאה היא, היא מפוזרת, זה לא אנשים ספציפיים יש הרבה אנשים שיש להם.. יש הרבה אנשים במחאה שיש להם שאיפות פוליטיות שעוד פעם, לא הייתי נותן להם, לא הייתי מלווה להם 10 שקלים, אבל.. אהה, יש אנשים אחרים שכן, מאוד. יש אנשים ש.. אני לא רוצה להגיד שמות כי אני לא דיברתי עם האנשים האלה, אבל אני יודע שיש אנשים. אני בטוח שגם אתה יודע, אז זהו, אז בטח שכן, אבל נראה לי שעד שלא ברור מה המצב ולאן הולכים אין טעם לדבר על זה".
– אז סדי, נראה אותך בכנסת?
"לפני חצי שנה אמרתי בטוח לא, עכשיו אני לא יכול להגיד בטוח לא, אבל צריך להיות תנאים מאוד מאוד, מאוד.. ז'תומרת אני לא בן אדם שימכור את עצמי. בשום מקום ובשום תנאי, אתה מבין?, אבל גם אם אני אהיה אני לא יהיה הפוליטיקאי, לא הפוליטיקאי הרגיל שיש עכשיו.
מי שירצה אותי אתו, יצטרך לאכול הרבה צפרדעים, אתה יודע…אבל לא יודע להגיד לך, אין לי מושג, לא יודע להגיד לך, יש גישושים, יש דיבורים, אבל אמרתי לכולם, אני לא מדבר עד שאני לא רואה דברים ברורים"

משוחרר ממשטרת ראש העין לאחר הפגנה מול מעונו של בני גנץ (צילום: ציפי מנשה)

– לסיום, צייצת היום שביבי עבריין, כתבת את זה כביכול ליאיר נתניהו, הוא לא הוכח כעבריין, הוא לא נשפט, אשתו כן…
"אח שלי עזוב אותי מהזיבולי מוח שלכם, כל אחד עם הפוליטיקה קורקט שלו…
– אתה לא חושש מתביעת השתקה – תביעת דיבה?
"שיתבע אותי, נלך לבית משפט אני והוא, יאללה, מתאים לי.. מתאים לי שביבי יקח אותי למשפט, מתאים לי ואנחנו נבדוק מה קרה עם הצוללות ולמה לא חקרו אותו, ואנחנו נבדוק הרבה דברים. למה לא?, יאללה, חברה תפסיקו עם הבלבולי ביצים האלה. כולם סותמים את הפה מפחדים, ממה הם מפחדים אחי? מלהגיד את הדברים כמו שהם? ממה?, ממה מפחדים אנשים ריבונו של עולם.
הוא לא עבריין? זה הבן אדם הכי מתועב שהיה אי פעם במדינת ישראל, זה האיש, אתה לא מבין?, אליק, זה מדהים אותי, כאילו האיש הזה עשה ועושה נזק למדינה יותר מכל מלחמה שהייתה פה, אוקי?, כלכלית ומה שאתה לא רוצה, על מה אתם מדברים? הוא לא עבריין?, כאילו אין בעולם עבריינים, אין בעולם עבריינים אם הוא לא עברין"

4 Comments

  1. בנדה בן דוד
    2 בינואר 2021 @ 21:46

    אח שלי סידי אתה אלוף אני גאה בך.
    אני בן משפחה של סידי מכיר את הסחורה. לכל אלה שחושבים שזו עוד
    אפיזודה חולפת אתם טועים בגדול. סידי לא למכירה !!!

  2. עמוס
    13 בדצמבר 2020 @ 8:29

    לא הבנתי אתה רוצה לשנות לך תשפיע בכנסת צר לי אבל הדרך הפגנות ושביתות וראיונות בתקשורתזה דבר שחולף עליך להפשיל שרוולים להתחיל לשכנע אנשים שיבחרו אותך לכנסת שם אתה יכול להשפיע

  3. יונה שורק
    12 בדצמבר 2020 @ 1:04

    סדי תותח !!

  4. מוריה
    10 בדצמבר 2020 @ 9:35

    תותח!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן