קנדה אישרה את החיסון של פייזר: "בטוח, אפקטיבי ואיכותי"

רשות הבריאות של המדינה נתנה אור ירוק לחיסון נגד קורונה, שפותח ע"י ענקית התרופות האמריקנית • סוכנות התרופות האירופית, שאחראית על מתן אישורים לחיסונים, דיווחה על מתקפת סייבר

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של פייזר | צילום: רויטרס

רשות הבריאות הקנדית אישרה היום (רביעי) את החיסון של ענקית התרופות פייזר וביונטק, והגדירה אותו כ"בטוח, אפקטיבי ואיכותי".

בתוך כך, סוכנות התרופות האירופית דיווחה היום כי בוצעה נגדה מתקפת סייבר. הסוכנות, שאחראית לאישור התרופות בכל יבשת אירופה, לא מסרה פרטים אודות התקיפה, האם הייתה מוצלחת או האם יש לכך כל קשר לתהליך אישור החיסונים שהיא נמצאת בעיצומו בימים אלו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנדל והאוזר מצטרפים לסער: "צריך חלופה מימין לנתניהו"

"הצליפה והטיחה בחוזקה": כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות

חוק השוויון של כחול לבן עבר בקריאה טרומית: "עקרון בסיסי"

מרגרט קינן, הראשונה לקבל את החיסון של ''פייזר'' בבריטניה
מרגרט קינן, הראשונה לקבל את החיסון של ''פייזר'' בבריטניה

בתוך כך, הרגולטור הבריטי התריע כי על אנשים בעלי היסטוריה של תגובות אלרגיות חריפות, כולל אלו שברשותם מזרק אדרנלין, להימנע משימוש בחיסון של החברה, כל עוד הנושא נמצא בחקירה. 

מוקדם יותר היום נחת משלוח חיסוני הקורונה הראשונים בנמל התעופה בן גוריון, בדרך להתחלת החיסונים, לפי הצפי ב-20 בדצמבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הגיעו להגיע לנתב"ג לרגל האירוע.

קודם לכן, גורמים בכירים במשרד הבריאות הבהירו כי "אין ולא יינתן אישור לחסן בישראל לפני אישור ה-FDA. יוזמות אחרות הן חסרות אחריות". זאת, בתגובה ליוזמת בית החולים איכילוב לחסן את עובדיו לפני קבלת האישור.

כזכור, אתמול ה-FDA פרסם את הממצאים לפיהם החיסון של פייזר הציג יעילות של 94% בקרב נבדקים מעל גיל 55, וכי הוא נמצא אפקטיבי גם אצל כאלו שכבר נדבקו בעבר בקורונה - וחוסנו. בנוסף לכך, אתמול ניתנה גם מנת החיסון הראשונה בעולם של החברה לאישה בת 90 המתגוררת בממלכה המאוחדת, שלא במסגרת ניסוי - מה שהחל באופן רשמי את מבצע החיסונים בבריטניה.

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס | צילום: רויטרס