אז מה חשבנו על ההמבורגר החדש של אייל שני?

ת"א אולי מלאה בהמבורגרים, אבל המבורגר כמו של אייל שני לא היה לה • ההפתעות התורניות: לחם לבן במקום לחמנייה • האם הטעם שווה את ההייפ?

המלוכלך, אייל שני שוב עשה את זה // צילום: רוי גיא // המלוכלך, אייל שני שוב עשה את זה

​בכתבות שנעשו על שפים אחרים תמיד נכתב בצורה כזאת או אחרת המשפט "המציאו את עצמם מחדש בתקופת הקורונה". הייתי מאוד רוצה לכתוב דבר כזה גם על השף אייל שני, אבל זה אייל שני, שף שדבר בו אינו שגרתי והוא הבנאדם האחרון שצריך להמציא את עצמו מחדש.

הפעם, השף המפורסם עשה דווקא דבר די רגיל, פתח מקום להמבורגרים. מכאן זה מתחיל להסתבך. במקום הלחמניה יש לחם לבן, עצום בגודלו, התיאורים, כיאה לשני, פואטים כרגיל, ואחת התוספות היא ראגו בולונז. כלומר כל הדבר הזה הוא סך הכל קציצה בלחם, אבל לכו תגידו לאייל שני "סך הכל".

חוויה טעימה עם באסה קטנה. המלוכלך // צילום: רוי גיא
חוויה טעימה עם באסה קטנה. המלוכלך // צילום: רוי גיא

המקום החדש, "המלוכלך" שמו, נפתח במקום סניף המזנון בקינג ג'ורג', המשלוחים יהיו דרך וולט אך גם חובבי ארגזי התנובה הירוקים יוכלו להגיע למקום ולשבת עליהם, לאכול ואולי אפילו לשוחח לזמן קצר עם שני עצמו. למזנון, אגב, אל תדאגו, כי סניף אחד בקינג גורג' אמנם נסגר אך שלושה נוספים עתידים להיפתח בחודשים הקרובים ברחבי הארץ.

אז מה אנחנו אוכלים בעצם? שתי פרוסות גדולות של לחם לבן, עליהן איולי בגרסה קצת שונה, חמוצים, עגבניות וחריף. הקציצה עצמה היא 201 גרם של בשר בקר מעולה וכמעט נטול תבלינים. לטבעוניים יש קציצת פלאפל פחות או יותר באותו הגודל, מנה מסקרנת לכשעצמה. 

בטח תחשבו עכשיו, אייל שני שף לא שגרתי, בטח יש מלא טופינגס מיוחדים על ההמבורגרים, אז תתפלאו, התשובה היא לא, בערך. למעשה יש ארבעה סוגי כריכים במלוכלך, המבורגר רגיל, צ'יזבורגר, קציצת פלאפל והמבורגר עם ראגו בולונז. אין ביצת עין, אין בייקון טלה, גוואקומולי, אננס, בצל מקורמל או כל דבר אחר שהתרגלתם לראות בהמבורגריות.

דבר נוסף אותו צריך לציין הוא האריזה. מדובר בקופסת קרטון שנראה שפותחה במיוחד עבור המקום והיא גורמת לשמירה על חום המנה, אך לא מבשלת ומרטיבה אותה יותר מדי, דבר חשוב במיוחד במנה עם לחם. מהרגע שפתחנו את נייר הכסף שעטף את הכריך הבנו מה עומד מאחורי השם שבחר שני למקום כי בהחלט מדובר בחוויה מלכלכת ומלוכלכת, כך שפרט אליי, מי שנהנה עד מהארוחה זה הכלב שלי שהסתובב בסלון וליקט שאריות שהתפזרו ברדיוס השולחן.

חפרת, איך ההמבורגר?

תראו, כבודו של שני במקומו מונח ובהחלט מדובר בשף שלא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. עם זאת, צריך לציין שהתחרות בבועת ההמבורגר התל אביבית צפויה להיות שונה לחלוטין מהסטטוס והיוקרה הבהחלט מוצדקים שצבר עם עסקיו האחרים. כלומר, זו צריכה להיות הקציצה המושלמת, הכריך המושלם והמשלוח המושלם, כדי לגרום לתל אביבים לוותר על ההזמנות הקבועות והמרובות מג'ורג' דה בף, אמריקה, ויטרינה, פאט קאו, פורט 19, בנץ ברדרס, גורמה 26 ושאר חברים. 

נראה שסוג של גילוי נאות, כי מכריחים כל אחד שכותב על המבורגר לכתוב מי הפייבוריטס שלו לפני שנותנים ביקורת. אז: ג'ורג' דה בף בפסגה, אמריקה, NG, בנץ ברדרס וויטרינה. האם הקציצה של אייל שני נותנת להם פייט? לחלקם בהחלט, אבל יש בעיה. הבעיה בהמבורגר של אייל שני היא לא הטעמים ולא החוויה, הם מעולים שניהם (למרות שלא יזיק לצרף מגבונים למשלוח). הבעיה היחידה היא שהקציצה המאוד טעימה נבלעת בתוך הלחם הענק מדי ולא מקבלת את הכבוד הראוי לה. 

רוצה לומר, הכל טעים. הקציצה באמת מעולה, הלחם טעים וממכר גם כנשנוש מהצד, גם ביחד זה טעים, אבל התחושה היא שאם אותה הקציצה בדיוק הייתה נמכרת בלחמניה "רגילה", בריוש או כל דבר אחר, היו מדברים עליה אחרת. יש משהו מעט מבאס בקציצה, במיוחד אם היא טעימה ש"הולכת לאיבוד" מה שנקרא בתוך הלחם. 

 

דברים נוספים שראוי לשבח, הפלאפל בגרסת הסמאש שלו, גם כן טעים ונראה כמו משהו שטבעונים ישמחו להתנסות בו. הצ'יפס גם כן עבר מעולה משלוח ונשאר חם ופריך לא מעט זמן. כל הדבר הזה, עם הביקורת החיובית והבונה, הוא בסך הכל מהיום הראשון של ההרצה, כך שהטוב הזה עתיד להשתפר אף יותר. לכם שווה להזמין גם עכשיו. 

המחיר, אגב, דבר ששני ספג עליו לא מעט ביקורות וקטילות לאורך השנים, הוא הוגן לחלוטין הפעם. המבורגר רגיל יעלה 40 שקלים, הפלאפל 38, ומנת הבולונז תעלה 45 שקלים. ארוחה הכוללת צ'יפס ושתייה קלה תעלה בין 56 ל-63 שקלים.

 

המלך ג'ורג' 30, תל אביב

משלוחים בוולט כל ערב החל מהשעה 18:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר