שתף קטע נבחר

יידוי פטיש: שיא ישראלי נוסף לזבולוטני

יבגניה זבולוטני קבעה 59.19 מ' במסגרת ליגת ניו באלאנס, ושיפרה את שיאה הישראלי בפעם השביעית העונה

מתקרבת ל-60. שיא ישראלי נוסף ליבגניה זבולוטני ביידוי פטיש. זבולוטני, ששייכת לאגודת מכבי תל אביב, שיפרה היום (ש') את שיאה הישראלי פעמיים והציבה אותו על 59.19 מ', במסגרת המחזור השני של הליגה הבינאגודתית (ניו באלאנס).

 

זבולוטני בת ה-25 שברה את השיא בפעם השביעית העונה, כששיפרה אותו הפעם ב-71 ס"מ. מיידת הפטיש ממכבי ת"א שיפרה את השיא הישראלי כבר בניסיון השני עם תוצאה של 58.95 מ'. אחרי שלושה ניסיונות היא דורגה ראשונה וקיבלה שלושה ניסיונות נוספים, בהתאם לתקנון התחרות. בניסיון השישי והאחרון היא שברה לראשונה בחייה את מחסום 59 המטרים, כשקבעה כאמור 59.19 מ'.

 

לאחר התחרות אמרה זבולוטני: "בכל כניסה שלי לכלוב הזריקות אני רואה את ה-60 מ'. זה כל כך קרוב, אבל בסוף זה יגיע, ועוד השנה".

 

קרב מרתק היה בין שני קופצי המוט הבכירים של ישראל, יבגני אולחובסקי ובראיין מונדשיין ממכבי ת"א. העולה החדש מארה"ב התקשה אמנם בתחילת התחרות כשהצליח לעבור רק בניסיונו השלישי גבהים של 5.00 מ' ו-5.20 מ', אבל ניצח בסוף כשעבר בניסיון השלישי 5.40 מ', לעומת 5.20 מ' של חברו לאגודה. מונדשיין נכשל בניסיון לעבור 5.55 מ'. אתלט הקרב 10, קוסטנטין קריניצקי שפיר את שיאו האישי בקפיצה במוט כשעבר 4.30 מ'.

 

  • איגוד האתלטיקה האירופי הודיע כי אליפות אירופה בשנת 2014 תתקיים בשווייץ, אשר אירחה את התחרות בפעם האחרונה ב-1954. השנה (26 ביולי עד 1 באוגוסט) תתקיים אליפות אירופה בברצלונה וב-2012 בהלסינקי שבפינלנד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יבגניה זבולוטני
באדיבות איגוד האתלטיקה
מומלצים