אסון קריסת החניון בתל אביב ב-2016: כתב אישום נגד 4 מעורבים

חנוך צחר, אריאל בבגנוב ושני משרדי מהנדסים הואשמו בגרימת מותם ברשלנות של שישה פועלים, באירוע שבו נפצעו בנוסף 23 בני אדם נוספים. "תכנון שסטה בצורה גסה מהסטנדרט המקצועי המתחייב"

זמן צפייה: 00:31

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד ארבעה מעורבים באסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב ב-2016. באירוע נהרגו שישה פועלים ונפצעו 23 נוספים.

כתבי האישום הוגשו נגד משרד המהנדסים מילר, שנבל , צחר ושות', ואחד מבעליו חנוך צחר וכן נגד משרד ירון-שמעוני-שחם מהנדסים ויועצים בע"מ, ומהנדס בכיר בחברה, אריאל בבגנוב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לפיד: קורא לכחול לבן להצטרף לגוש בראשותי בבחירות הקרובות

עמיר פרץ מאשר שיתמודד לנשיאות המדינה: אני המועמד הטוב ביותר

בצל המשבר: נתניהו וגנץ השתתפו יחד בטקס קבלת עולים מאתיופיה

קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב
קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב

צחר מואשם כי לא ערך חישובים כשורה, בין היתר בשל רצונו לחסוך בחפירה באזור מי תהום, ברקע תמריץ כלכלי שניתן לו. "צחר סטה בצורה גסה מהסטנדרט המקצועי המתחייב", נכתב בכתב האישום.

"צחר תכנן את תקרת החניון כתקרה מקשית ללא קורות וללא כותרות, הנשענת על עמודים והמועדת מטבעה לסיכון של כשל חדירה", נכתב בכתב האישום. "תכנון זה שהוביל צחר היה שונה באופן מהותי מהתכנון המקדמי, שהוגש למכרז על ידי משרד ירון-שמעוני".

בבגנוב מואשם כי אישר מטעם משרד ירון-שמעוני את התוכנית לבניית החניון, מבלי שבדק את יציבות המבנה ואת יכולתו לעמוד בעומס הצפוי. "בשל ההתרחשות המתוארת, עבר הפרויקט משלב התכנון לשלב הביצוע, על יסוד תכנית לקויה וכושלת שערך צחר, אשר בגינה נגרמה לבסוף התמוטטות תקרת החניון", כתבה הפרקליטות.