"מרקו" על רקע הטנק // צילום: ורד אדיר // "מרקו" על רקע הטנק

השריונרים זועמים: "סצנות הזויות ב'שעת נעילה'"

הפרק האחרון הציג לוחם צנחנים ועיתונאי כחברי צוות טנק • בקבוצת לוחמי שריון לשעבר מחו: "כל החלק על השריון פשוט בושה וחרפה. הסדרה מעליבה אותנו"

הפרק השמיני של "שעת נעילה" (זהירות ספויילרים) הציג את הלוחמים נערכים לקרב המכריע על רמת הגולן, ככל הנראה בהשראת קרבות הבלימה בסמוך למחנה נפח (שהתרחשו בפועל ביום השני של המלחמה ולא השלישי). אלא שסצנות מתוך הפרק הצליחו לעצבן לא מעט שריונרים ותיקים, וזאת בשל הרכב הלוחמים בטנק של גיבורי הסדרה.

"הסדרה שעת נעילה שברה עוד שיא בטמטום והשפלת לוחמי מלחמת כיפור, ושריונאים בפרט", זעם משה סטרול בקבוצת הפייסבוק "הוא פשוט שריונר – זכרונות". מה שהכעיס את סטרול היה סצנה שבה יוני (לי בירן), לוחם צנחנים, נכנס לטנק בתפקיד טען, ואביו מני בן דרור (ליאור אשכנזי) מתייצב בתור מפקד הטנק, זאת מכיוון שלטענתו "עברתי קורס מט"קים".

יצחק ניגרקר בסיור הסברה וזיכרון // צילום: יוסי זולדן

"כל ארחי פרחי עולה על הטנק כמו רמבו. טען קשר לומד את הפקודות. מכניס פגז. מתרחק מהדף. מזיז ידיים שלא יתפסו לו בצידוד התותח. אבל בסדרה יצאו לקרב עם אבא מט"ק משנות נפיליאון, הבן טירון צנחן ושני טנקיסטים כאילו אמיתי", כתב סטרול בכעס לא מוסתר. "הסדרה הזו מעליבה אותנו הלוחמים. לא יכול להיות שיציינו שהסדרה היא על מלחמת כיפור וסיפור שלא סופר במלחמה. מה קרה במדינה הזו שכל דבר הפך להפקר?". הוא ציין כי היה אמור לעלות לשידור ברדיו לאחר הפרק אך סירב בשל "הפרק המעליב" להגדרתו.

הפוסט צבר תגובות רבות, שחלקן הגדול תומכות בעמדתו ואחרות מגינות על הסדרה, שהינה אומנם בהשראת אירועים אמיתיים אך הינה סדרה בדיונית. "לסדרה היה פוטנציאל עם השקעה כזו לייצר תוכן הרבה יותר רציני והגיוני ובמקום זאת שמים דגש על מלחמות מעמדות בחברה וסצנות הזויות שמעולם לא יכלו להתקיים", כתב גולש בשם ישראל שרפר.

גולש בשם טל כהן הגן על הסדרה ותהה: "מה ההבדל בין מה שתואר שם לבין הסבה של חי"רניקים לטנקיסטים, שזו תופעה שקרתה המון". אך נענה על ידי זאב גרונר: "אין הבדל בין 'תדרוך' של 5 דקות על ידי תותחן להכשרה מזורזת של 21 יום עמוסים שהופקדו ע"י מפקדים מנוסים משחר ועד לצאת הנשמה בשעות לילה מאוחרות? אה, הכל מותר בסדרה ההזויה הזו".

"גם אם יטענו שזאת לא סדרת ראליטי אלא קשקוש אחד גדול עדיין יש תעשה ואל תעשה", טען מנחם שפירא, ויוסי זוהר ציין: "עוד דבר הזוי שפתאום כשמראים אפיזודות של טנק או נגמש נוסעים לבדם בנופי הרמה. וכל הרעשים ומראות המלחמה לא קיימים אלא רק כשנכנסים למצב של היתקלות וגם אז היא מקומית בלבד. יוצא מנקודת הנחה שרמת הגולן הייתה נראית לגמרי שונה בזמן המלחמה". מנחם כהנא אף הוא לא התלהב מהסדרה: "הסדרה היא בדיחה עצובה. לא כך היה באמת. היא מסלפת עובדות ועושה בדיחה מהשריון".

"כל החלק על השריון פשוט בושה וחרפה", זעם בני כהן. "חברי הטובים ביותר נהרגו על תל אל סאקי והקרב על נפח. הסדרה מגחיכה אותם. אסור להקרין סידרה דלה כזו על המלחמה הקשה ביותר בתולדות המדינה. אנשים מסרו את נפשם, נלחמו כאריות וכאן חוכא ואיטלולא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו