אחרי הפיצול בהצבעה

התפרקות 'המשותפת'; רע"מ: "אנחנו מחנה עצמאי"

גוברים הסיכויים לפילוג בין חלקי הרשימה הערבית, בעקבות היעדרותם של חברי סיעת רע"מ מאישור הקדמת הבחירות, בניגוד להחלטת הרוב. "יש מחנה עצמאי", מבהיר היו"ר עבאס (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עבאס (משמאל) וטיבי. היו ימים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הדרמה ברשימה הערבית המשותפת: בעקבות התפצלות חברי סיעת רע"מ בהצבעה בכנסת על פיזור הכנסת, שאושרה בקולות רוב חברי המשותפת תוך היעדרות ארבעת ח"כי רע"מ, גוברים הסיכויים לפילוג של ממש, גם בבחירות הקרובות.

כזכור, יו"ר התנועה האסלאמית (רע"מ) ח"כ מנסור עבאס הודה לאחרונה בקיום מגעים מתקדמים עם ראש הממשלה נתניהו, על הטבות למגזר הערבי בתמורה לתמיכה במהלכיו או הימנעות מהתנגדות להם.

בעקבות כך, ובפרט לאחר שמימש את דבריו בעת שנעדר מההצבעה על הקדמת הבחירות, כרצון נתניהו ובניגוד להחלטת רוב ח"כי המשותפת, אמרו גורמים ברשימה כי יש לשקול באלו סנקציות לנקוט נגד סיעתו.

עבאס, בראיון ל'כיכר השבת' (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

עבאס לא נותר חייב, ובהודעה שהוציא בשם רע"מ כתב במילים ברורות, המבשרות את התקדמות מהלך הפילוג ב'משותפת': "אנחנו מחנה עצמאי, לא בכיס של אף אחד".

"ניסינו בימים האחרונים לשכנע את המפלגות האחרות ברשימה בצורך לנהל מו"מ על ההצבעה לפיזור הכנסת, להציב דרישות עם הישגים משמעותיים לחברה שלנו בתמורה להצבעה הזו - תכנית מיגור האלימות בחברה הערבית, ביטול חוק קמיניץ - אבל עמיתינו התעקשו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות ללא מו"מ".

והחשש: "היציאה לבחירות לא תשרת את הציבור הערבי שלנו, ולא את הייצוג הפוליטי שלנו - שהרי לפי הסקרים הרשימה המשותפת תרד מכוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר