כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בפשיטה נרחבת

גרמניה שמה סוף לארגון הניאו-נאצי שהיה נאמן להיטלר

הממשלה בגרמניה הוציאה מחוץ לחוק ארגון ימין קיצוני ששואף לשים סוף לדמוקרטיה ולהחזיר את המשטר הנאצי; "אין לזה מקום במדינה שלנו"

גרמניה שמה סוף לארגון הניאו-נאצי שהיה נאמן להיטלר
המשטרה בגרמניה צילום: Unsplash

אמש (שלישי) פשטה המשטרה על בתים השייכים לחברים בארגון ניאו-נאצי, ממשלת גרמניה הוציאה מחוץ לחוק את הארגון בו הם חברים, שהתנגד לדמוקרטיה והפיץ מסרים אנטישמיים וגזעניים.

בפשיטות, שהתקיימו בבתיהם של 11 חברים משלוש מדינות שונות, (גרמניה מורכבת מ-16 מדינות) החרימה המשטרה סכינים, מצ'טה, קשת מוצלבת, צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים. יותר מ-180 שוטרים פשטו על הבתים, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

לפי משרד הפנים הגרמני חברי "בריגדת הזאבים", הארגון הקיצוני, הצהירו בגלוי על נאמנותם לאדולף היטלר ועל רצונם להחזיר את הנאציזם לגרמניה. החברים שואפים לשים סוף לדמוקרטיה בגרמניה ולהחזיר את הדיקטטורה ואת המשטר הנאצי.

נוסף לאיסור על פעילותה אסרה הממשלה להציג את סמלי הארגון, אחד מהסמלים של "בריגדת הזאבים" הוא גולגולת עם שני רימוני יד והמספר 44.

המספר 44 הוא למעשה DD – ר"ת של "דיוויזיית דירלווגנר" של הוואפן SS. מפקד היחידה שהיה פושע מלחמה נאצי בשם אוסקר דירלוונגר, כך לפי שמות הקוד הנאציים.

ארגון "בריגדת הזאבים 44" הוקם בשנת 2016, והוא הוצא השנה מחוץ לחוק כמו ארגוני ימין קיצוני אחרים, בהם "קומבט 18" ו"נורדאדלר".

"אין מקום במדינה שלנו לקבוצה שמפיצה שנאה ואת רעיון הקמתה מחדש של המדינה הנאצית", אמר שר הפנים הורסט זיהופר. "כל מי שנלחם בערכים הבסיסיים של החברה החופשית שלנו ירגיש את התגובה הנחרצת של הממשלה שלנו", אמר זיהופר.

ניאו נאצים אדולף היטלר גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד