בלב תל אביב: שב"חים מהשטחים גנבו תיקים מנשים מבוגרות • תיעוד

כתב אישום הוגש נגד שני שוהים בלתי חוקיים מהשטחים, שהואשמו כי בכמה מקרים עקבו אחרי נשים שמשכו כספים בכספומטים, תקפו אותן - וגנבו מהם את המזומנים. "המבט שלהם רודף אותי עד היום"

זמן צפייה: 02:32

"הייתי בבנק. הלכתי לכיוון האוטובוס, ואז הוא רץ לעברי, תפס, העיף אותי - ולקח לי את התיק מהכתף" - כך תיארה א' בת ה-72 את השוד שעברה בחודש שעבר בדרום תל אביב, דקות לאחר שמשכה כסף מהכספומט. וזה לא נגמר כאן. "קיבלתי מכה בצלעות ובגב", סיפרה.

ומסתבר ש-א' לא היחידה. בחודשים האחרונים, כנופיית שב"חים פעלה בדרום תל אביב וגנבה באלימות עשרות אלפי שקלים באותה שיטה: הם התמקמו מול בנק, תצפתו, ראו אישה מבוגרת - ותקפו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "כחול לבן תצביע בעד ההצעה לפיזור הכנסת"

"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

ראש שירותי בריאות הציבור: "זו תחילתו של הגל השלישי"

חלק מכנופיית שב''חים שפעולת בלב תל אביב ושודדת קשישות
חלק מכנופיית שב''חים שפעולת בלב תל אביב ושודדת קשישות | צילום: צילום מסך

אותו דבר קרה גם ל-ב' בערב חג הסוכות, רגעים אחרי שמשכה אלפי שקלים והכניסה אותם לתיקה. הכנופייה, כך התברר, עקבו אחריה במשך כשעה. "עליתי לאוטובוס, עלו אחריי שני בחורים, הם הסתכלו, אחד מהם שאל את השני בערבית, 'איפה אנחנו יורדים?' ירדנו".

אז, החלה ללכת בשביל המוביל לביתה, ולפתע הרגישה דחיפה בגב. "הסתובבתי, אחד מהם שלף ממני את התיק. ראיתי את השני רץ אחרי הראשון - ושניהם נעלמו", שיחזרה. מאז, היא מתקשה לצאת מהבית. "המבט שלהם עד היום רודף אותי. אני מפחדת. יש לי פחד".

ב', הותקפה על ידי כנופיית השב''חים שפעלה בלב תל אביב
ב', הותקפה על ידי כנופיית השב''חים שפעלה בלב תל אביב | צילום: חדשות 13

במרחב יפתח במחוז תל אביב הקימו צוות חקירה מיוחד שחילץ שורה של תיעודים ממצלמות האבטחה באזור, וכך התחקה אחר מסלול החשודים וזהותם. פקד יניב אשורי, סגן קצין צוות חקירות מיוחד של מרחב יפתח, סיפר: "הצלחנו להתחקות אחר החשודים ולעצור אותם בטרם נעלמו בשטחי הרשות הפלסטינית".

מעצרו של אחד החשודים, שב"ח מאזור רמאללה, נעשה בשטחי הרשות הפלסטינית לאחר שכבר חצה את הגדר. יחידת התביעות של המשטרה הגישה כתב אישום נגד השניים. סנגורו של אחד מהם, עורך הדין פאדי אסעד, הכחיש: "הלקוח שאני מייצג הוא בחור בן 22 ללא שום הרשעות קודמות. הוא מכחיש כל מעורבות באירוע. מדובר בתיק מורכב. אנחנו נלמד את החומר,  נתעמק בו ונגיב על זה בבית משפט".