דוהרים לבחירות

נתניהו: 'בעד אחדות, קורא לבני גנץ להימנע מפיזור הכנסת'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למשבר הפוליטי המחריף וקרא לשר הביטחון בני גנץ לחזור בו ולהימנע מפיזור הכנסת: "אנחנו לא צריכים בחירות עכשיו" • רה"מ תקף את בחירת הפרקליט (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

יממה לפני ההצבעה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות רביעיות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא היום (שלישי) ליו"ר 'כחול לבן', השר בני גנץ, שלא לתמוך בפיזור הכנסת ולהמשיך את ממשלת האחדות.

במהלך ביקור במנהלת אכיפת הקורונה אמר נתניהו: "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות. אני קורא לבני גנץ ללכת לאחדות ולהימנע מפיזור הכנסת. אנחנו לא צריכים בחירות עכשיו".

לדבריו: "יש לנו הישגים ביד, יש לנו מאמץ אמיתי להוריד את התחלואה, להביא חיסונים לכל אזרחי ישראל, להביא עוד סיוע לעסקים ולאזרחים - צריך לעשות את כל זה ביחד".

ראש הממשלה התייחס לבחירה בעו"ד עמית איסמן כפרקליט המדינה, מינוי שצריך לעבור את אישור הממשלה, ואמר כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני בנושא מינוי הבכירים.

כזכור, מוקדם יותר הבוקר הודיעו שרי מפלגת 'העבודה', עמיר פרץ ואיציק שמולי, כי לאחר התייעצות החליטו להצביע ביום רביעי בעד החוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, בכך מקדמים השניים - צעד נוסף - את ישראל לבחירות רביעיות בתוך שנתיים בלבד.

השר יעקב ליצמן בראיון: אין מנוס מבחירות

לדברי פרץ ושמולי: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים".

השניים טענו: "אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב".

"במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות", סיכמו השניים.

אייל ארד: 'לא רואה אפשרות אחרת מלבד בחירות'

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, צפוי להודיע במהלך היום על החלטתו לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, ובכך לסיים את השותפות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אמש אמר יו"ר 'יהדות התורה', השר יעקב ליצמן, בראיון בלעדי ל'כיכר השבת' כי ישראל בדרך לבחירות: "תראה, בהתנהגות היום יומית, שעה שעה, מה שקורה כאן בתוך הקואליציה, ובתוך מפלגות הקואליציה, אין מנוס מאשר בחירות".

לדברי השר ליצמן: "אני מניח שכולם יחכו עד מחר בלילה, ויראו נכון מה שיקרה, בצורה כזאת שרבים אחד עם השני, גם בתוך המפלגות - למשל בתוך 'כחול לבן' יש כמה דעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר