י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביידן או טראמפ

מחלוקת הנשיאים: לחגוג בבית או לצאת ולהתקהל

דונלד טראמפ קורא לאזרחי ארצות הברית להתקהל יחד בחג ההודיה ולחגוג. לעומתו, הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן ממליץ להישאר בבית ומבהיר כי כך גם ינהג בעצמו

מחלוקת הנשיאים: לחגוג בבית או לצאת ולהתקהל
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

גם אחרי אישור הליכי המעבר בין הממשלות, חילוקי הדעות בין ביידן לטראמפ נמשכים, כעת על רקע חג ראש השנה האזרחית שמתקרב ברקע העלייה בתחלואה. ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר הורה לאזרחי ארצות הברית, להישאר בבית בחג ההודיה, ואמר כי הוא ממליץ לחגוג בחיק המשפחה, "זו מתנה לכל האמריקאים". 

מנגד, הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, דוחק באמריקאים 'להתקהל' בחג ההודיה, הנשיא שנמצא בשלהי כהונתו, יחגוג את חופשת החג בבית הלבן, לאחר שביטל את תוכניתו לטוס למאר-א-לאגו, מגוריו בפאלם ביץ', פלורידה, שם הוא מבלה בדרך כלל את 'חג ההודיה' הנוצרי בחיק משפחתו המורחבת, כולל ילדיו הבוגרים מנישואיו הקודמים.

בהצהרה שמסר לקראת החג, הוא עודד את האמריקנים להתכנס יחד ולהודות. "אני ממליץ לכל האמריקנים להתכנס, בבתים ובמקומות תפילה, לתפילת תודה לקל על ברכותיו הרבות", אמר טראמפ בהצהרה.

מנגד, ביידן מבלה את החג בבית החופשה שלו במדינת דלאוור. הוא והגברת הראשונה ג'יל ביידן, יארחו את בתם אשלי ביידן ובעלה ד"ר הווארד קרין לארוחת חג באופן מצומצם.

הביידנים בדרך כלל מבלים את סוף השבוע הארוך יחד, הם סועדים עם משפחתם המורחבת, מסורת של ארבעה עשורים. הפעם היחידה שבה שברו את המסורת, היה זה ב-2015, השנה בה נפטר בנם ביו מסרטן המוח ובשל האבל החליטו שלא לחגוג.

"השנה אנו מבקשים מהאמריקאים לוותר על המסורת של החג הזה" אמר הנשיא ביידן, "למשפחתנו הייתה מסורת של 40 שנה ויותר לטייל בחג ההודיה, מסורת ששמרנו מדי שנה, למעט אחת - השנה לאחר שנפטר בננו ביו".

הביידנים פרסמו הודעה ברשתות החברתיות והזכירו לאזרחים את החשיבות להישאר בבית ולהביע תודה לעובדי שירותי הבריאות. "המעשה הקטן של להישאר בבית הוא מתנה לכל האמריקאים," אמר ג'ו ביידן. ג'יל ביידן הביעה תודה לעובדי שירותי הבריאות, ולכוחות אמריקאים המשרתים מעבר לים.

חג ההודיה הוא חג אזרחי הנחוג בארצות הברית, בו מבטאים את התודה על יבולי הסתיו והכרת תודה כללית לאלוקים. החג הוא לא חג דתי, אלא חג לאומי. ב-1863 החליט הנשיא לינקולן להפוך את החג לחג לאומי עם סעודה משפחתית מסורתית. במסגרת החג הזה מתרחשת חנינה נשיאותית. "חנינת תרנגול ההודו" בה מעניק נשיא ארצות הברית "חנינה" לתרנגול הודו לרגל החג, ובכך מציל אותו ממוות.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד