20 עצים ננטעו ביער בן שמן לזכר הנרצחות

על רקע היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, ארגון העובדים של קק"ל וארגון נעמ"ת יזמו את הטקס לזכר 20 קורבנות שנרצחו השנה על ידי קרוביהן

אזור יער בן שמן // צילום: לירון אלמוג // אזור יער בן שמן

ארגון העובדים של קרן קיימת לישראל וארגון נעמ"ת ציינו היום (רביעי) הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, בטקס נטיעת 20 עצים לזכרן של 20 הנשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן או בן משפחה אחר.

הטקס התקיים ביער בן שמן במבוא מודיעים, בהשתתפות נציגים של משפחות הנרצחות ובמעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד ויו״ר קק״ל אברהם דובדבני.

״כבר שנים רבות אני לוקח חלק בטקסי נטיעות, אך זו פעם ראשונה שהמחשבה שיטעו בו אפילו עץ אחד נוסף מעבירה בי צמרמורת", אמר יו"ר ארגון עובדי קק״ל ישראל גולדשטיין, "אם הייתי יכול הייתי עושה כל שביכולתי שגם 20 העצים שאנחנו נוטעים פה לזכרן לא היו ניטעים בכלל". 

״קשה להשלים עם המצב שבו אנו עומדים כאן ונוטעים עצים לזכר 20 נרצחות, קורבנות מגפת האלימות במשפחה", אמרה יו״ר נעמ"ת חגית פאר, "בואו נזכור שעל כל אישה שחייה ניטלו באכזריות יושבות בבתיהן, תחת טרור ופחד, עוד עשרות אלפי נשים שכל אחת מהן עלולה להיות העץ הבא".

פאר הוסיפה: "אחת מכל שלוש נרצחות התלוננה במשטרה בטרם נרצחה. אסור לנו להשלים עם זה! ביחד נפעל כדי להבטיח שהחורשה הזאת שנטענו כאן היום לא תהפוך ליער״. 

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "אנו מסתכלים על השמות פה ביער והלב כואב. איך הגענו לרמה כזאת של אלימות? אפשר למנוע את הרצח הבא ולמאבק הזה חייבים לרתום את כל החברה הישראלית. אנו חייבים לשלב ידיים כדי לעקור את התופעה מהשורש ולשבור את מעגל האלימות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר