"עשרות לכודים"

כך נשמעה השריפה הגדולה בירושלים ברשת הקשר

הדיווח הראשוני שהתקבל בשעה 03:51, הזרמת הכוחות, ההבנה כי מדובר באירוע דרמטי עם עשרות לכודים; האזינו לרשת הקשר של 'צוות הצלה' שפעלו בשריפה הגדולה (בארץ)

(צילום: דוברות 'צוות הצלה')

סמוך לשעה 03:51 הלילה (שלישי) התקבל דיווח ראשוני על שריפה ברחוב סורוצקין בירושלים. עם קבלת הדיווח הוזנקו למקום אמבולנסים וכוחות הצלה גדולים.

כעבור דקות ספורות התבררו ממדי האירוע, עם פרוץ הלהבות, העשן הסמיך והדי הפיצוצים – הוברר שמדובר בשריפה לא שגרתית וכי יש צורך בצוותי חילוץ ורפואה נוספים. מוקד המבצעים של מד"א מרחב ירושלים החל לשגר למקום אמבולנסים נוספים המאוישים בין היתר על ידי מתנדבי 'צוות הצלה'.

לאחר דקות שנדמו כנצח, בשעת לילה מאוחרת החלו להישמע קולות וקריאות לעזרה. גברים נשים וילדים שהעשן והפיח כבר הלך ונכנס לביתם יצאו לחלונות והתחננו שיחלצו אותם מחשש לחייהם. אך הלהבות הלכו והתגברו לצד פיצוצים אדירים של רכבים שעלו באש בקומת החניונים ונשמעו למרחקים – פיצוצים שהרתיעו את צוותי הרפואה שחששו אף הם להתקרב למוקדי הבערה.

שמואל וייס, חובש מתנדב ב'צוות הצלה' מתאר את הרגעים הראשונים: "עם קבלת הדיווח מיהרתי למקום. תחילה היה נראה שמדובר בשריפה נקודתית שפרצה באחת החניונים שמתחת לקומפלקס הבניינים. אך כעבור זמן קצר התברר שמדובר באירוע חריג ביותר. הזעקתי צוותים נוספים, כשבכל אותו הזמן מוקד המבצעים של מד"א היה איתנו בקשר רציף בכדי לקבל תמונת מצב עדכנית".

עוד מוסיף וייס: "לצערי הרב נחשפתי בחיי לאירועים משמעותיים, בהם נקראתי לטפל בנפגעים במצבים קשים, אך הלילה האחרון הותיר בי מחזות קשים ורגעים שנדמו כנצח. הקושי בחילוץ היה משמעותי מאוד, עקב הלהבות והעשן הסמיך שהתפזר בכל האזור. חברי היקרים מסרו את נפשם והלכו מסביב לקומפלקס הבניינים, מקום שיש בו צמחיה גבוהה וקוצנית, בניסיון לשמור על קשר עין עם הדיירים ולסייע בחילוצם תחת עלטה מוחלטת".

יצחק זלמנוב, אח בבי"ח וחובש מתנדב בארגון מוסיף: "עם תחילת חילוץ הדיירים, התחלנו בפתיחת נקודות ריכוז של כלל המחולצים. בסיוע של כמה דיירים ערכנו רישום מדוקדק מי חולץ, למי שייך כל ילד ומי עדיין לא נמצא. זאת במטרה לקבל תמונה וודאית שלא נמצאים חלילה לכודים בין הלהבות. הקור הלילי אילץ אותנו לאתר מקום מחסה עבור עשרות הילדים בבגדי הלילה שקפאו בקור הירושלמי, לאחר שנותקו בבהלה משינת הלילה. ואודות לעזרתם האדיבה של השכנים בבניינים הסמוכים, התחלנו בצורה מבוקרת לחלק את המחולצים בבתים".

שילה הלוי, אח בבי"ח וחובש בכיר בארגון: "השריפה פרצה בקומפלס בניינים המאכלס בתוכו מאות דיירים. יחד עם פארמדיקים של מד"א הענקנו סיוע רפואי ל-25 נפגעים שסבלו מכוויות, שאיפות עשן וחבלות כתוצאה מהמנוסה, כמו כן טיפלנו בגבר שנפגע לאחר שקפץ מביתו מחשש לחייו. חמישה מהנפגעים פונו באמבולנסים של מד"א לבי"ח לצורך טיפול רפואי נוסף. ללא ספק מדובר בנס גדול מאוד, למרות החשש מנפגעים רבים בנפש ולמרות עוצמת הלהבות והעשן – הסתיים האירוע בנזק משמעותי מאוד לדירות, אך עם מספר נפגעים מועט ובמצב קל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר