"איסור הסחר בפרוות"

'הליכוד' קורץ ל'יהדות התורה': הפתרון ל'משבר השטריימל'

מפלגת 'הליכוד' קורצת ל'יהדות התורה' עם פתרון ל"משבר השטריימל", לפיו - תקנות ל"איסור הסחר בפרוות" תוסרנה אם ההחרגה על סחר לצרכי דת, מסורת ומחקר, לא תעמוד במבחן בג"צ (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: nati shohat / Flash90)

פרסום ראשון: מפלגת 'הליכוד' קורצת ל'יהדות התורה' עם פתרון ל"משבר השטריימל": תקנות חוק הפרוות תוסרנה אם ההחרגה לא תעבור את מבחן בג"צ, כך נודע ל'כיכר השבת'.

המשרד להגנת הסביבה, בראשות השרה גילה גמליאל, הודיע לפני כחודש על תקנות חדשות שאוסרות על מתן היתרים לסחר בפרוות חיות בר. על פי התקנות, החוק יכנס לתוקף בעוד כ-11 חודשים, כאשר העונש המרבי יעמוד על 75,000 שקלים או שנת מאסר.

במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לקדם חקיקה לאיסור מכירת פרוות בישראל, אולם הניסיונות לא צלחו. כבר בתחילת המאבק לאיסור מכירת הפרוות, 86% מהציבור הישראלי הביע תמיכה בחקיקה.

בדברי ההסבר לתיקון נכתב: "כל שנה הורגות תעשיית הפרוות מאות מיליוני בעלי חיים. תעשיית הפרוות כרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו עבור בעלי החיים. חלקם נלכדים בטבע בשיטות אכזריות, ואחרים מוחזקים בכלובים צרים כל חייהם. במקרים רבים, פרוותם של בעלי חיים מופשטת מעליהם בעודם בחיים. בארץ חמה כמו ישראל השימוש בפרוות מקומם במיוחד, שכן אין כל נחיצות בפרוות והן נרכשות בעיקר כסמל סטטוס. במאה ה-21 קיימים שפע של בדים סינטטיים המחממים יותר מפרוות".

החלטת השרה גמליאל להעביר את התקנות בתוך משרדה ולא בכנסת עוררה את זעם הסיעות החרדיות, והרחיבה את הקרע באותם ימים, בין ראשי 'יהדות התורה', יעקב ליצמן ומשה גפני לראש הממשלה בנימין נתניהו בשלל נושאים.

ב"יהדות התורה" היו משוכנעים שאילו ההחרגה "לצורכי דת" תגיע למבחן בג"צ, כפי שהבטיחו ארגוני זכויות בעלי חיים, השופטים יפסלו אותה - והנזק לתעשיית השטריימלים, המשמשים את הציבור החסידי, ייהפך ממשי.

הערב (שלישי) נודע ל'כיכר השבת' כי כדי לפתור את הסאגה סיכמה השרה גמליאל עם ראשי סיעת 'יהדות התורה', יעקב ליצמן ומשה גפני, כי אילו ההחרגה "לצורכי דת" לא תעמוד במבחן בג"צ - השרה מיוזמתה תסיר מיד את התקנות.

בכך בעצם, שני הצדדים יוצאים מרוצים. מחד, השרה תקדם את התקנות החדשות - ואילו החרדים לא יינזקו.

גורם בלשכת השרה להגנת הסביבה מסר ל'כיכר השבת' כי "התקנות, לרבות ההחרגה מטעמי דת ומסורת, אושרו על ידי הייעוץ המשפטי במשרד להגנת הסביבה ועל ידי משרד המשפטים. נקבע שהן עומדות בכל המבחנים החוקתיים, ואין חשש שתיפסלנה בבג"צ".

מלשכת גילה גמליאל נמסר בתגובה: "השרה להגנת הסביבה הצהירה מלכתחילה שהתקנות על איסור הסחר בפרוות לא יחולו על סחר לצרכי דת, מסורת ומחקר. אין כל שינוי בכוונות השרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר