הותר לפרסום: רס"ן במיל' איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה נהרגו בהתרסקות בדרום

רס"ן במיל' איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה הם ההרוגים בהתרסקות מטוס הסנונית סמוך לקיבוץ משמרת הנגב • חוקרי חיל האוויר אוספים ראיות בזירה

רס"ן איתי זיידן (מימין) ורב"ט ליהוא בן-בסה ז"ל על רקע זירת ההתרסקות // צילום הזירה: דודו גרינשפן // רס"ן איתי זיידן (מימין) ורב"ט ליהוא בן-בסה ז"ל על רקע זירת ההתרסקות

שני אנשי הצבא שנהרגו אתמול (שלישי) בהתרסקות מטוס הסנונית בסמוך לקיבוץ משמר הנגב שבדרום הארץ הם רס"ן במיל' איתי זיידן ז"ל ורב טוראי ליהוא בן-בסה ז"ל, כך התיר דובר צה"ל לפרסום. בנוסף, חוקרי חיל האוויר מתכוונים לעבוד בזירה לאורך כל הלילה כדי לחקור את הסיבות שהביאו להתרסקות המטוס לפני שהגשם שצפוי לרדת מחר ישטוף את הזירה.

זירת ההתרסקות בנגב, דקות אחדות לאחר האירוע // צילום: אנשי הדממה

חוקרי חיל האוויר מתכוונים לעבוד בזירה לאורך כל הלילה כדי לחקור את הסיבות שהביאו להתרסקות המטוס לפני שהגשם שצפוי לרדת מחר ישטוף את הזירה. אלוף משנה א', טייס קרב בהכשרתו, מונה על ידי מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, לעמוד בראש צוות תחקיר המומחים לבחינת נסיבות התרסקות המטוס שבה נהרגו השניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו על מותם של השניים: "אני מביע צער עמוק על אובדנם של קצין חיל האוויר במילואים רס"ן איתי זיידן ז"ל ופרח הטיס מבית הספר לטיסה רב"ט ליהוא בן-בסה ז"ל, שנספו בתאונת המטוס היום. בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחותיהם ביגונם הכבד".

בני ליהוא מחמד נפשי נקטל בתאונת אימונים בקורס טיס במטוס שהתרסק הבוקר ברהט.עולמי חרב עלי

Posted by Shlomo Benbassa on Tuesday, November 24, 2020

פוסט שפרסם אביו של טוראי בנבסה ז"ל

לפי דובר צה"ל, "בסביבות השעה 11:35, מטוס מסוג סנונית של בית הספר לטיסה התרסק בשטח פתוח ליד קיבוץ משמר הנגב. מדובר בטיסת אימונים במסגרת ההכשרה של קורס טיס. בהתרסקות נהרג מדריך הטיסה, רס"ן במילואים שהשתחרר לא מזמן ובמקביל שימש כמוביל רביעייה בטייסת F-16. ההרוג השני הוא חניך בקורס טיס מזה ארבעה חודשים".

השניים ביצעו את הטיסה במסגרת שלב היערכות, "צ'ק 15", שבו נבחנות יכולות הטייסים באוויר. השלב, שאורך ארבעה שבועות, כולל 15 טיסות אימון ב"סנונית", מטוס דו-מושבי שנקלט בחיל האוויר ב-2002 והחליף את ה"צוקית". מסלול הטיסות נפתח בבסיס חצרים ומשם הוא ממשיך לרוב לכיוון מזרח וחזרה. מקום ההתרסקות קרוב מאוד למסלול הטיסה של חניכי קורס הטיס. "לא היה פה תרגול יוצא דופן", אמר תא"ל זילברמן. "מדובר בדפוס טיסה שגרתי ורגיל, במזג אוויר טוב".

רס"ן במיל' איתי זיידן ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
רס"ן במיל' איתי זיידן ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

בהמשך ציין תא"ל זילברמן כי מפקד חיל האוויר כינס את כל הגורמים הקשורים לאירוע, והוחלט לעצור את טיסות האימונים וההכשרה החל מהיום בשעה 16:00 ועד להודעה חדשה. כמו כן, מפקד חיל האוויר החליט למנות צוות מומחים בפיקוד אלוף משנה, שיתחקר את האירוע.

מוקדם יותר היום, מדריך טיסה שפעל במשך שנים בקורס הטיס של חיל האוויר סיפר ל"ישראל היום" כי מטוס הסנונית הוא "מאוד אמין וקל לתפעול. שהוא ידידותי לטייס ולהדרכה. לא היו לי אף פעם בעיות בטיחות איתו, ומדובר במאות שעות של עבודה". עוד סיפר המדריך כי "מדובר במטוס שעשוי מחומרים מאוד חדישים ומתקדמים, וכיום הוא המטוס היחיד שבו עושים שימוש בתחילת הדרך של הטייסים בחיל האוויר", מסביר מדריך הטיסה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר