המשטרה פשטה אתמול (שני) על חתונה המונית במודיעין עילית שפעלה בניגוד להנחיות. במקום התפתחו עימותים עם קהל החוגגים, וכמה נעצרו בגין הפרות סדר. אחד החוגגים, הרב אהרון בוימל, התראיין היום (שלישי) לתכנית "חמש" עם רפי רשף, ושיתף במהלך האירועים.

"אני כל ערב נמצא, ברוך השם, בחתונות ובשמחות של עם ישראל", שיתף בוימל. "אתמול הייתי בביתר עילית ב-4 חתונות. בחתונה אחת היה פקשוש קטן, ונקווה, בעזרת השם, שנתגבר על זה, נטפל בזה, ונמשיך לעשות חתונות על פי המתווה ועל פי מה שמותר ועל פי ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, כמו שהתורה אומרת לנו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"הפקשוש היה גם מצדנו וגם מצד המשטרה", הודה בוימל. "מאז שאתם העליתם את הנושא לסדר הציבורי וזה עבר לרבנים ולאדמו"רים, נעשה סדר בחתונות. יש גם מכתב של הרבנית קנייבסקי שבו היא כותבת לכלות בבקשה לצמצם את החתונות שלהן".

עימותים בין המשטרה למפגינים חרדים במודיעין עילית (צילום: דוברות המשטרה)
צילום: דוברות המשטרה

הרב אהרון בוימל סיפר על מאורעות ליל אמש, ותיאר את ההתלקחות שקרתה ברגע שכוחות המשטרה הגיעו למקום האירוע: "אתמול נפרצו הגדרות. דובר על כך שיהיו 60-70 אנשים, בסוף היו 120-140 איש, וכשהגיעה המשטרה זה הוכפל ל-300 איש. ברגע שהגיעה המשטרה כל הישיבות שלומדות מסביב למקום התקבצו והמצב נהפך לחזקת "ליהודים הייתה ששון ושמחה וששון ועיקר". כולם יצאו, זה היה פקשוש, וזה הפריע לחתן ולכלה ולענף החתונות ככלל".

עם זאת, הדגיש בוימל כי האירוע של ליל אמש הוא חריג ביחס לשגרת החתונות הפועלת בימים אלה, אשר מקפידה, לטענתו, על קיומן של הנחיות הקורונה. הוא שיתף כי עזב חתונה בשבוע שעבר לאחר שראה שישנה חריגה בכמות המשתתפים. "גם כשאבא של החתן התקשר אליי, בכה ואמר שבלעדיי אי אפשר להמשיך את החתונה, אמרתי לו – אני לא מגיע לחתונה שבה לא שומרים על הכללים. באותו הרגע הוא סגר את המוסיקה לחצי שעה, וביקש שהקהל יתפזר כדי לאפשר לנגלה השנייה להגיע לחתונה. זה מה שקורה כל ערב בארץ ישראל היום – יש עשרות חתונות בוילות, בבתי כנסיות, חתונות של 40 ו-60 אנשים, ויש אורה".