משפט נתניהו | נקבע מועד תחילת שלב ההוכחות - סרוגים

משפט נתניהו | נקבע מועד תחילת שלב ההוכחות

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי התשובה לכתב האישום במשפט נתניהו תוגש עד לתחילת חודש ינואר. בתוך כך, הפרקליטות הודיעה כי היא מתנגדת לתיקון כתב האישום

משפט נתניהו | נקבע מועד תחילת שלב ההוכחות
  צילום:noamgalai / Shutterstock

הרכב השופטים במשפט נתניהו החליט היום (שלישי) כי התשובה לכתב האישום תוגש עד לתאריך 4.1.2021. עוד הוחלט כי שלב ההוכחות יתחיל בתחילת חודש פברואר 2021, הדיונים ייקבעו בהמשך.

השופטים קבעו כי בדיון הקרוב הם ישמעו כל הטענות המקדמיות, לרבות טענות לגבי פגמים בכתב האישום. הנאשמים פטורים מהתייצבות לדיון הקרוב, בכפוף להחלטתם.

עוד באותו נושא

משפט נתניהו | ההרכב לא ידון בחשיפת החומר הסודי

עוד נקבע, כי המועד שנקבע להגשת הטענות המקדמיות בכתב, 29.11.2020, יעמוד בעינו, וכי הפרקליטות תגיש תגובתה בכתב לטענות המקדמיות עד ליום 3.12.2020.

בתוך כך, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תגובה לטענות ראש הממשלה נתניהו והזוג אלוביץ בתיקי האלפים בדבר פגם או פסול בכתב האישום שהוגש נגדם.

על פי התגובה, כתב האישום מנוסח בהתאם לדרישות החוק ובהתאם לשיקול הדעת שהפסיקה מעניקה לתביעה בהקשר זה; כמו כן, הוא מאפשר לנאשמים להבין את האישומים נגדם, ולהכין את הגנתם כדבעי.

לעניין טענת נתניהו, לגבי "יצירת אישיות משפטית חדשה" או בדבר "הלחמה" בינו לבין רעייתו נאמר בתגובה כי אכן, כמתואר באישומים הראשון והשלישי, חלק מטובות ההנאה נלקחו על ידי בני משפחתו של מר נתניהו.

לעמדת הפרקליטות, הדין קובע במפורש כי גם טובות הנאה שנדרשו או שנלקחו על ידי בני משפחת הנאשם או לטובתם עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם בביצוע עבירות שחיתות.

הפרקליטות מבהירה כי כתב האישום בתיק זה אינו מייחס לנתניהו מעשים כלשהם שאין לו עצמו אחריות פלילית עליהם. תיאור מעורבותם של בני משפחתו באירועים שבכתב האישום הוא חיוני לצורך פריסת התשתית העובדתית הרלוונטית לאישום, ולצורך הבנת האשמה המיוחסת למר נתניהו עצמו.

עוד נאמר בתגובה, במענה לטענות ההגנה, כי כתב האישום הוא ברור, נהיר ומפורט, ומבוסס על הראיות שתובאנה במשפט עצמו. האישום הראשון כולל תיאור מפורט של המתת שניתנה, תיאור התקופה המיוחסת, דפוסי הפעולה שאפיינו את העברת הדרישות, סוגי הדרישות וההיענות להן.

עוד נאמר, כי לכתב האישום מצורף נספח המפרט דוגמאות לטובות ההנאה שלקחו נתניהו ובני משפחתו, ופירוט זה מחדד עוד יותר את יכולתו של נתניהו להתגונן כראוי בפני הטענה שהוא לקח מתת שוחד.

הפרקליטות סוברת כי בקשת הסנגורים "לתיקון פגם או פסול בכתב האישום" היא חלק משלב הטענות המקדמיות שההגנה הקדימה להגיש, ובהתאם להחלטת בית המשפט ניתנת תגובת התביעה כעת. לאור האמור לעיל, ולאור כל שאר המפורט בתגובה, עמדת התביעה היא כי דין הטענות להידחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מבקש לא לשלוח...
צדק משה | 24-11-2020 19:23
מבקש לא לשלוח לי הודעות בכלל
2
נקווה שהמשפט יתנהל...
לטוב או לרע שיגמר כבר הסרט הזה ... | 24-11-2020 21:41
נקווה שהמשפט יתנהל ביעילות ובמהירות וכל המדינה תצא מהתקופה הכאוטית שבה היא נמצאת .