התרסקות המטוס בנגב: שני טייסים נהרגו היום (שלישי) כתוצאה מהתרסקות מטוסם הקל. שעות לאחר האירוע, בחיל האוויר עדיין לא מבינים מה הסיבה לתאונה הקטלנית, שגבתה את חייהם של חניך ומדריך בקורס טיס.

בשעה 11:30 המריא מטוס סנונית של ביה"ס לטיסה של חיל האוויר לטיסת אימונים במסגרת ההכשרה של קורס הטיס. את המטוס הטיס חניך הקורס הנמצא בשלב המכין, ארבעה חודשים בתוך הקורס, בליווי מדריך, טייס מוסמך בחיל. לאחר הדיווח על ההתרסקות הוקפצה יחידת 669 למקום, תחת פיקודו של מפקד היחידה, סא"ל ש'. הכוחות עסקו יחד עם צוותי מד"א וכבאות והצלה בפעולות כיבוי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עדיין לא ברורה מה הסיבה לתאונה: המדריך והחניך לא קראו בקשר למגדל הפיקוח ומזג האוויר היה טוב. לא מדובר היה בתרגול יוצא דופן והשניים לא חרגו מהנתיב המתוכנן – נתיב טיסה מוכר שהחניכים טסים בו הרבה.

מטוס קל התרסק בנגב (צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
עדיין לא ברורה מה הסיבה לתאונה | צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חברת אלביט, האחראית על אחזקת מטוסי הסנונית בהם טסים בקורס הטיס, שותפה לתחקיר. מפקד חיל האוויר הורה על עוצר טיסות אימון עד להודעה חדשה והקים צוות לתחקור האירוע. לאורך היום התקיימו שיחות עם חניכי הקורס.

הטיסה התבצעה כחלק מהשלב המכין לקורס הטיס, בו מתבצעים טירונות, לימודים קרקעיים וטיסות מיון במטוס ה"סנונית". מדובר במטוס בוכנה דו מושבי שנקלט בחיל האוויר ב-2002 ומשמש מאז רק לטיסות המיון. הפעם האחרונה בה התרחש אירוע שכזה בקורס הטיס הייתה ב-2008, אז התרסק מטוס "צוקית", שכבר לא קיים בחיל. באותה תאונה נהרגו גם שם חניך ומדריך.