דחייה נוספת במשפט נתניהו: שלב ההוכחות ייפתח בפברואר

ב-13 בינואר ייערך דיון תשובה לכתב האישום, בו הנאשמים יחויבו להתייצב • עקב חשיפת חדשות 13, פרקליטי רה"מ ביקשו לקבל את פרטי הדיון שנערך במשטרה ובו נקבע כי סביבתו מתנהלת כארגון פשע

זמן צפייה: 00:25

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: שלב ההוכחות במשפט נתניהו נדחה היום (שלישי) פעם נוספת - וייפתח בתחילת פברואר. ב-13 בינואר ייערך דיון לתשובה לכתב האישום, בו הנאשמים יחויבו להתייצב.

בתוך כך, בעקבות חשיפת חדשות 13, פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום לבית המשפט המחוזי, וביקשו לקבל את פרטי הדיון במשטרה שבו נקבע שסביבת רה"מ פועלת כארגון פשע.

נוסף לכך, ביקשו הפרקליטים כי הדיון שעתיד להתקיים ב-6 בדצמבר יהיה על בקשתם לתיקון כתב האישום, ולא על התשובה לכתב האישום כפי שנקבע. הפרקליטים מבקשים דיון נוסף במועד אחר בעניין התשובה לכתב האישום ובעניין הטענות המקדמיות.

עוד בחדשות 13:

משרד הביטחון דחה את דרישתו של אלאור אזריה להכיר בו נכה צה"ל

מטוס קל התרסק בדרום: שני בני אדם נהרגו

אישום נגד אחד ממובילי מחאת בלפור; מפגינה נאשמת בתקיפת שוטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

בתגובה, הודיעה הפרקליטות שהיא מסכימה כי תשובת נתניהו לכתב האישום תידחה עד לאחר החלטה בבקשה שלו לתיקון כתב האישום, אולם מתנגדת שהדיון יתקיים רק לאחר ההחלטה בעניין חומרי החקירה - כפי שביקש נתניהו.

בקשתם של עורכי הדין מגיעה, כאמור, בעקבות הפרסום אמש בחדשות 13 - לפיו לפני כשנתיים וחצי ערכו בכירים במשטרה תרגיל מתודי, ובו הגיעו למסקנה כי סביבת ראש הממשלה מתנהלת כארגון פשע.

הבדיקה נערכה לאחר שהמפכ"ל דאז רוני אלשיך טען שחוקרים פרטיים אספו מידע על חוקרי נתניהו. בכירים במשטרה זיהו בהתנהלות סביבת ראש הממשלה דפוסים שלראייתם מזכירים ארגון פשע, והחליטו לבדוק זאת, בחשאי.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו

צוות מצוצמם בראשות אלשיך, שכלל גם את חוקרי נתניהו ובכירים באגף החקירות והמודיעין התכנס כאמור וערך תרגיל מתודי, שבו נבחנו שורה של פרמטרים שבדקו אם נתניהו וסביבתו עונים על ההגדרה של ארגון פשע.

בין היתר, נדבק אם מתקיימת היררכיה פנימית שבה לכל חבר יש תפקיד שקיבל מראש הארגון, תפקיד שגם מרחיק את ראש הפירמידה מהעבירות שמתבצעות לכאורה, רמת המידור של האנשים, רמת ההירתמות שלהם לבקשות שמגיעות מלמעלה ופרמטרים נוספים.

הצוות, כאמור, קבע שסביבת נתניהו אכן מתנהלת כארגון פשע, אך כאמור מדובר היה בתרגיל מתודי בלבד, שלא היה חלק מהחקירה, כך שהקביעה הזו נותרה תיאורטית בלבד.

מקורבים לראש הממשלה מסרו בתגובה: "תתביישו, אין גבול לטירוף. כעת ברור איך לפי תפיסת העולם המעוותת של אלשיך וריטמן הם תפרו לראש הממשלה תיקים תוך שימוש בשיטות עברייניות, לרבות סחיטת עדי מדינה באיומים והשתקת חקירות".