שני גברים מתו היום (שלישי) בהתרסקות של מטוס קל, סמוך לקיבוץ משמר הנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום וטיפלו בשני הגברים מחוסרי ההכרה, ולאחר זמן קצר נקבע מותם של השניים. נסיבות ההתרסקות עדיין לא הובהרו וגם זיהוי הקורבנות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

השניים יצאו הבוקר לטיסה בנתיב טיסה מוכר: מסיבה לא ברורה השניים איבדו שליטה על המטוס והתרסקו בשטח חקלאי סמוך לרהט, במועצה האזורית בני שמעון. בעקבות קריאות אזרחיות הגיעו כוחות מד"א וכוחות הכיבוי לזירה וחילצו את יושבי המטוס בתוך זמן קצר. מסוק של מד"א הוזעק כדי לפנות את השניים לבית החולים סורוקה, אך השניים הוכרזו כמתים.

מטוס קל התרסק בנגב (צילום: מד"א)
זירת התרסקות המטוס בנגב | צילום: מד"א

כוחות כיבוי של תחנת באר שבע ורהט הגיעו לזירה וכיבו את השריפה. רב רשף אריק אלימלך סיפר: "קיבלנו הודעה על התרסקות מסוק באזור נחל גרר. הזנקנו מספר צוותי כיבוי. ראינו מטוס קל על הקרקע, הוא היה בוער כליל. לצערי במקום היו כבר שני הרוגים. ראינו שאריות של המטוס מפוזרות על הקרקע, חלקן בערו".

חן ורמוס, סגן מנהל בי"ס לפרמדיקים של מד"א, שחזר: "קיבלנו קריאה על מטוס קל שהתרסק בשדות פה. הוזנקנו משדה תימן, המסוק שלנו נחת לא רחוק מכאן ובתוך בערך חמש דקות הגענו למקום. זיהינו מלמעלה את ההריסות, הכיבוי כבר היה במקום והתחיל לכבות את האש. נחתנו פה בשדה ממש קרוב לאירוע, זיהינו שני נפגעים שלא נותר אלא לקבוע את מותם בשטח. מדובר במטוס קל, לא ברור לאיזו מסגרת הוא שייך עם שני נוסעים בלבד".

פעולות הכיבוי הסתיימו, וכוחות רבים נוספים נמצאים במקום. מתבצע זיהוי של השניים ונפתחה בדיקה בנוגע לגורם ההתרסקות. אומנם לא ידוע על תנאי מזג אוויר בעייתיים, אך אזור נתיב הטיסה במשמר הנגב הינו בעייתי בתקופה זו של השנה. מדובר בנתיב טיסה מוסדר למטוסים צבאיים ואזרחיים, ובעונה זו ישנה נדידת ציפורים נרחבת באזור. רק לפני שבועיים מסוק פגע בעוף דורס באזור ונאלץ לבצע נחיתת חירום, והנתיב הוסט מעט צפונה. 

מטוס קל התרסק בנגב (צילום: מד"א)
זירת ההתרסקות | צילום: מד"א

נבדק אם הסיבה להתרסקות נעוצה בפגיעת ציפור, טעות אנוש או תקלה טכנית. ככל הידוע המטוס טס בגובה נמוך, מה שמשאיר זמן תגובה קצר מאוד לטייס אם משהו משתבש. 

מטוס קל התרסק בנגב (צילום: מד"א)
מאמצי החילוץ והטיפול בזירה | צילום: מד"א

בחודש מאי נהרג בן 52 בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח ליד קיבוץ יקום שבשרון. נער בן 14 שהיה איתו על המטוס, נפצע קל ופונה במסוק חילוץ לבית החולים. השניים היו לכודים במטוס, וצוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו להם טיפול ראשוני אך נאלצו לקבוע את מותו של בן ה-52 לאחר זמן קצר.