הטבות מס חדשות אושרו הערב סופית במליאת הכנסת. לאחר דיונים ארוכים וממושכים בוועדת הכספים, אישרה מליאת הכנסת הערב (יום שני) בקריאה שנייה ושלישית את החוק ל"תיקון פקודת מס הכנסה, הטבות מס ליישובים".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החוק, שאושר כהוראת שעה למשך שנתיים וחצי עם אפשרות הארכה לשנתיים וחצי נוספות, קובע כי יישוב עירוני במדד חברתי כלכלי 4 ומטה ומדד פריפריאלי 4 ומטה, יקבל הטבת מס של 5% ותוספת של 36 אלף שקל לתקרת ההכנסה, עד 12% הטבות במס ועד 168 אלף שקל לשנה.
1 צפייה בגלריה
נמל עכו
נמל עכו
נמל עכו
(צילום: עידו ארז)
הנשכרת המרכזית מהחוק היא העיר עכו, אשר מצבה העגום לאחר ביטול הטבות המס לעיר היה המניע המרכזי של הליך החקיקה. בין השאר, החוק הביא להגירה שלילית גדולה מעכו לנהריה השכנה, אשר תושביה נהנים מהטבות מס.
עוד יהנו מהטבת המס החדשה אותה קובע החוק הערים טבריה, חצור הגלילית, אבו סנאן, מג'ד אל-כרום, ג'וליס, ועוד כ-11 רשויות. כמו כן, במסגרת החוק, אושר להאריך עד לסוף שנת 2020 את הטבת המס ליותר מ-70 יישובים בכל רחבי הארץ, שהטבת המס שלהם הסתיימה ביוני - בשיא משבר הקורונה.
יוזמת החוק, ח"כ מיכל שיר (ליכוד), אמרה לאחר אישורו כי "החוק, אשר עבר לאחר דרך תלאות לא פשוטה, הוא חוק חשוב, טוב וצודק, שמהווה בשורה ענקית לעיר עכו ותושביה ותיקון עוול עבור ערים נוספות כמו טבריה וחצור הגלילית. בשיא משבר הקורונה, אנו מסייעים לעשרות אלפי משפחות עובדות להנות מהטבת מס של עשרות אלפי שקלים בשנה. בדיוק בשביל רגעים כאלו, בחרתי להיות שליחת ציבור".