מירה וינרבסקי, תושבת באר שבע, צעדה הבוקר (ב') בדרכה לעבודתה בטיילת המחברת בין נווה נוי לבאר אברהם, כאשר לתדהמתה, הבחינה בגור כלבים חנוק למוות, קשור לרצועת תיק מחשב.

"היית בהלם. זה היה גור כלבים מסכן שחנקו אותו למוות ברצועה עבה של תיק מחשבים וגזרו לו את אחת מהאוזניים. זה היה מראה מחריד ומזעזע", סיפרה וינרבסקי לאחד המקורבים לה, "איזו אכזריות. מה הוא עשה? גור כלבים מסכן שרצחו אותו".

היא מיהרה להתקשר לענבר עדי רווח, פעילה למען בעלי חיים בעיר. רווח הגישה מיד תלונה בתחנת משטרת באר שבע, בגין התעללות בבעל חיים ורציחתו. על פי בדיקה ראשוית, נראה שמדובר בגור בן כשלושה חודשים, שאין לו עדיין שבב ולא ברור למי היה שייך ומי חנק אוֹתו למוות.

התעלל בכלב (צילום: מירה וינרבסקי)
יצאה לכיוון עבודתה - ומצאה כך את הכלב | צילום: מירה וינרבסקי

"יש מצלמות אבטחה באזור הזה ואני מקווה שהמשטרה תמצה את הדין עם החשוד במעשה ותכניס אותו לשנים ארוכות בכלא", אמרה רווח בשיחה עם mako. "כל יום אנחנו נחרדים לגלות מקרי התעללות קשים ואכזריים בבעלי חיים אומללים וחסרי ישע וכל פעם המראות קשים מאוד. אסור לעבור על כך לסדר היום. צריך לטפל באותם מתעללים ביד קשה ביותר ולהעלות את המודעות להגנה ושמירה על חיי בעלי החיים".

התעלל בכלב (צילום: מירה וינרבסקי)
"יש להחמיר בעונש נגד מתעללים בבעלי חיים" | צילום: מירה וינרבסקי

דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, פנתה לקצינים בכירים במשטרת המחוז הדרומי לעשות הכול כדי לאתר את החשוד ברצח האכזרי של גור הכלבים. "הגיע הזמן שמערכת המשפט תחמיר בעונשים כלפי מי שמתעללים בבעלי חיים ולא תקל בעונשיהם", אמרה אלטמן. 

חוקרי משטרת באר שבע פתחו בחקירת מקרה ההתעללות הקשה, אך טרם נעצר חשוד במעשה.