|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים

לפתוח מכרזי המדינה גם לשחקנים אחרים

האוצר: היקף הרכש מעסקים קטנים ובינוניים עומד על 36% - גבוה בהרבה אפילו מהיעד של ארה"ב נציגי בעלי העסקים דחו את הנתון וטענו: מדובר על 18% בלבד בדיון נטען שאין נתונים מהנעשה בחברות הממשלתיות וח"כ ברק מתחה ביקורת קשה על היעדרות נציג רשות החברות
23/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
יושבת ראש הוועדה קרן ברק [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום עסקים קטנים ובינוניים עסקה (יום ב', 21.11.20) בהעדפת עסקים קטנים ובינוניים במכרזים של המדינה, בניסיון למצוא כל דרך לסייע להם על-רקע משבר הקורונה. יו"ר הוועדה קרן ברק פתחה את הדיון עם הנתון המדאיג, שרק החריף בעקבות משבר הקורונה, והוא מספר העסקים הקטנים שנפתחים ונסגרים בשנה רגילה העומד בין 40 ל-50 אלף עסקים. לדבריה, בעקבות משבר הקורונה צפויים להסגר מעל ל-100 אלף עסקים קטנים – פי 2 משנה רגילה.

נשיא לה"ב, עו"ד רועי כהן, אמר שהוא מרגיש "דז'ה וו", ב-2016 אושר תיקון לחוק חובת המכרזים, שמאפשר גישה של עסקים קטנים למכרזים של חברות ממשלתיות, אבל בפועל התיקון לא מיושם. הוא טוען שרק אחוז קטן של עסקים קטנים שולבו במכרזים וזה בגלל היעדר אכיפה וסנקציות, ושהפתרון נמצא בהקצאת מכסות של מכרזים המיועדים לעסקים הקטנים, "נאה דורש נאה מקיים" – אמר כהן, ודרש שממשלת ישראל שהעבירה את החוק תדאג גם ליישומו.

יו"ר עמותת העצמאים, אוהד אלון, הוסיף שהוא לא ניגש למכרזים רק בגלל הביורוקרטיה, הוא הסביר שלחברות גדולות קל לגשת למכרזים כי יש להם ערבויות, אנשים שמבינים במכרזים, ולעומת זאת עסקים קטנים עומדים בפני חסמים רבים. לדבריו, העסקים הגדולים זוכים במכרז שהעסקים הקטנים לא יכלו לגשת אליו, ועליו הם עושים מכרז לעסקים הקטנים והופכים למתווכים.

אבישי כץ, בעל עסק קטן, סיפר על מכרז שהציעה חברת נתיבי ישראל, שתנאי הסוף בו לא איפשרו לעסקים קטנים להתמודד. דורון כתיב, סמנכ"ל חוזים והתקשרויות בחברת נתיבי ישראל, התנגד ואמר שדוגמה אחת לא יכולה להעיד על הכלל ושחברת נתיבי ישראל עוסקת בהקלות לכלל העסקים – גם לעסקים הקטנים. הוא פירט את ההקלות, שבין היתר כוללות הפחתה בגובה הערבויות, שינוי בתנאי הסף, הגדלת מספר הקבלנים.

נציג החשב הכללי, אלון קינסט, אמר שהם עסוקים בקידום הרכש לעסקים קטנים כבר 14 שנה וזה זמן מספיק טוב בשביל לבחון את הפעולות והתוצאות, ולכן הם מתנגדים לשיטת המכסות ולשיטת ההעדפות. לטענתו, צריך לפעול בשלושה מישורים: בפן הרגולטורי – להסיר חסמים, בפן הטכנולוגי – להנגיש את המכרזים שיהיה קל לגשת אליהם ובפן הביצועי – לפרסם דוחות על היקף הרכש של חברות ממשלתיות מעסקים קטנים ובינוניים.

עוד הוסיף ואמר שפרסום הנתונים על היקף הרכש חשובים בשביל לייצר שקיפות מול הציבור וכמו-כן עוזר לבחון את עצמנו ביחס לעולם, הוא הקריא נתון מתוך דוח משנת 2019 על היקף הרכש, שעמד על 36% רכש מעסקים קטנים ובינוניים. לדבריו, זה נתון גבוה בהרבה מהיעד שהציבו לעצמם האמריקנים – 23%. נשיא להב, עו"ד כהן, התפרץ וטען שלא קיימים כלל נתונים ושהמשרדים הממשלתיים לא מעבירים נתונים. קינסט השיב כי הדוחות מפורסמים, בהתאם לחוק, באתר של מנהל הרכש. אלון, יו"ר עמותת העצמאים, סתר את דברי החשב הכללי וטען שהנתונים שקיימים אצלו מעידים שרק 6 מיליארד שקלים, שהם 18%, עברו ממנהל הרכש לעסקים קטנים. "לא יודע איך הוא הגיע לנתון הזה", אמר אלון.

סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, ניר ינושבסקי, אמר שעצוב לשמוע נתון כזה ש-36% עברו לעסקים קטנים, ובפועל עסקים רבים לא קיבלו שקל. לדבריו, החקיקה כבר קיימת אבל צריך לדאוג לאכיפה. "אם יושבים 14 שנה באותו דיון כנראה שמשהו פה לא טוב, זה כסף של הציבור והוא צריך לחזור לציבור בצורה הוגנת", הוסיף.

נציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, תמר מירסקי, אמרה כי הסוכנות סוקרת מדי שבוע 50 מכרזים, ואם יש בעיה הם מייצרים פניות ושיח כדי לתקן אותם. כמו-כן, הסוכנות פועלת לשינוי גישה שתאפשר למכרזים להיות נגישים יותר לעסקים קטנים.

אושרית קלפוס, מרכזת בכירה תקציבי פיתוח במשרד התחבורה, מסרה שהם מבצעים ביקורות על המכרזים אבל לא מתערבים בהעדפות של קבלנים. יו"ר הוועדה ברק פנתה אליה, בבקשה שייתנו עדיפות לעסקים קטנים במשק, משרד התחבורה הוא המשרד שתחתיו פועלות הכי הרבה חברות ולכן הם משמעותיים מאוד בעיני העסקים הקטנים.

יו"ר הוועדה, ח"כ ברק, סיכמה את הדיון ואמרה שמדינת ישראל הבינה שיש להגדיל את השירותים והרכש ובהתאם חוקקה חוק, אבל האכיפה של החוק נעשית רק על משרדים ממשלתיים ולא על חברות ממשלתיות. כמו-כן היא מתחה ביקורת קשה על רשות החברות הממשלתיות, שהוזמנה לדיון ובחרה שלא להגיע. "אחת הכלימות הגדולות", אמרה, "בושה שלא הגיעו לכזה דיון שנוגע אליהם".

עוד היא הוסיפה וביקשה שכל הגורמים שלקחו חלק בדיון יגישו לה הצעות לתיקון החוק, והודיעה כי בכוונתה לקדם את תיקון החקיקה ולגייס לכך חברי כנסת רבים נוספים. ח"כ ברק הוסיפה, כי היא תדאג שיהיו סנקציות על חברות שלא ידווחו על הרכש, וכי בכוונתה להעביר בעצמה את הפניות על המכרזים למשרדים הרלוונטיים. "אנחנו צריכים אתכם נושמים חיים ובועטים ובמיוחד בעת הזאת", סיכמה את הדיון.

תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
עידן יוסף
+בחירות ב-23 או ב-30 במרס
20:04 23/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במערכת הפוליטית מעריכים כי גוברת ההיתכנות לפיזור הכנסת עוד לפני הדד-ליין לאישור תקציב המדינה  ▪  ההערכות - בעקבות התבטאויות בכירי הקואליציה שמעידות על התפרקות מואצת שלה
([צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90])
+גפני מעריך: פשרה בתקציב תמנע בחירות
17:00 23/11/20  |  עידן יוסף
יו״ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני העריך בישיבת הסיעה של יהדות התורה שהליכוד וכחול לבן יגיעו לפשרה בנושא התקציב וימנעו את הבחירות. לדבריו: ״ישראל כ״ץ מוכן עם התקציב לפשרה״ (קול ברמה).
+חיימוביץ' לא מאריכה את תוקף תקנות אוויר נקי
16:51 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים דחתה החלטה האם להאריך לבקשת השרה גילה גמליאל את תוקף תקנות אוויר נקי העומדות לפוג בחודש מרס  ▪  יו"ר הוועדה: שנה ו-3 חודשים זה יותר מדי זמן. היו לכם 5 שנים
([צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+מרגי: לפתוח מיד את מכוני הכושר והבריאות
16:40 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר פתיחה מידית  ▪  חגי לוין: שמירה על כושר היא חלק מהפתרון, ולא חלק מהבעיה  ▪  ייפגש בקרוב עם נציגי הענף
(יוליה מלינובסקי, עידן רול, ג'אבר עסאקלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+נתניהו: בושה שגנץ משתמש בצה״ל ככלי ניגוח פוליטי
15:54 23/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הסיעה: "בושה שגנץ משתמש בצה״ל ככלי ניגוח פוליטי. אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה 'ועדה תפורה' בראשות מי שאמר לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'. מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתו. אי-אפשר לשער. הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה״ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד, זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".
([צילום: ערוץ כנסת])
+דרעי מבטל את הערבות שנתן לגנץ
15:44 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר שס: ״חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה בגלל הקורונה והמשבר הכלכלי. לאור ההתנהלות לאחרונה אני בספק אם יש הצדקה להמשיך בשותפות הזאת״  ▪  גנץ: לא רוצה בחירות, אך לא חושש מהן
דרעי. גנץ חצה קו אדום [צילום: ערוץ כנסת]
גנץ. דרעי יקיים התחייבותו [צילום: אלעד מלכה]
+"לאשר בהקדם תקציב לשנת 2021"
15:22 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפרופסור אמיר ירון ממליץ לוועדת הכספים: בשנים הבאות יש להתכנס למסגרות פיסקליות רב-שנתיות שייצבו את יחס החוב לתוצר  ▪  בתרחיש הפסימי תעמוד האבטלה בשנה הבאה על 13.9%: "אם לא נדאג דרך הכשרות להחזיר אותם לעבודה, אנחנו מאבדים 20 שנות עבודה פוטנציאליות", וקרא לעבור למודל גמיש לחזרה לעבודה
(אמיר ירון בזום [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+גנץ, ניסנקורן ואשכנזי נפגשו בכנסת
15:17 23/11/20  |  עידן יוסף
ברקע הדיווחים על מתיחות בכחול לבן: בני גנץ, אבי ניסנקורן וגבי אשכנזי נפגשו בכנסת (כאן חדשות).
+לפיד: החוק לפיזור הכנסת - ב-2 בדצמבר
14:56 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה קורא לכל סיעות הבית ולהצביע ברביעי הבא בעד פיזור ומצהיר שהפעם לא ימשוך את הצעת החוק  ▪  "הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בג'ובים שלהם. במריבות העלובות שלהם"
לפיד. הגיעה העת לבחירות [צילום: טוויטר]
הכנסת. תתפזר בקרוב? [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+שני שלישים מהכספומטים - פרטיים
13:26 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפיקוח על הבנקים מפקח רק על הכספומטים הבנקאיים, ואומר: העמלות מפוקחות - לא מדובר בעושק  ▪  יו"ר ועדת המשנה לצרכנות: נגיש הצעת חוק שתגביל את עמלת המשיכה בכספומטים הפרטיים  ▪  כינתה את העמלות הגבוהות בכספומטים כעושק של הציבור ואמרה כי בכוונתה להגביל אותה לאחוז מסוים מסכום המשיכה
(התנגדות לעמלה כפולה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפתוח מכרזי המדינה גם לשחקנים אחרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הפנים והגנת הסביבה החליטה (יום ב', 23.11.20) לדחות את החלטתה בעניין הארכת תוקף תקנות אוויר נקי, שעומדות לפקוע בחודש מרס בשנה נוספת. הוועדה תתכנס להחליט האם לדחות את פקיעת תוקף התקנות ולאיזו תקופה, בעוד שלושה שבועות.
23/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר פתיחה מידית. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר את הדברים בתום דיון מהיר ב"מתווה לפתיחת ענף הכושר, למען בריאות הציבור". ח"כ עידן רול אמר בדיון כי ענף הכושר, שמעסיק 130 אלף עובדים, נפל קורבן לפוליטיקה. הוא הוסיף כי השיח כלפי הענף, שרואה פה כפעילות פנאי, חייב להשתנות ולהבין שמדובר בענף תומך בריאות שחשוב גם לשמירה על חוסן נפשי במיוחד בימי מגיפה. ח"כ יוליה מלינובסקי הוסיפה כי אי-אפשר לרכוש את אמון הציבור בהחלטות לא הגיוניות שאינן בנות ביצוע. ח"כ עסאקלה הוסיף כי ביישובים הערבים אין מגרשי ספורט שאפשר להתאמן בהן, מלבד חדרי הכושר.
23/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר שס, השר אריה דרעי, מבטל את ההתחייבות שנתן ליו"ר כחול לבן, לפיה הוא יהיה ערב לכך שגנץ ימונה לראשות הממשלה אחרי בנימין נתניהו. בהצהרה לתקשורת (יום ב', 23.11.20) בפתח ישיבת הסיעה, תלה דרעי את הסיבה לכך בהחלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה ממשלתית.
23/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, הציג (יום ב', 23.11.20) בפני ועדת הכספים את המלצתו: לאשר בהקדם תקציב לשנת 2021 וכי בשנים הבאות יש להתכנס למסגרות פיסקליות רב-שנתיות שייצבו את יחס החוב לתוצר.
23/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הודיע שיעלה את ההצעה לפיזור הכנסת ב-2 בדצמבר, ביום רביעי הבא, הפעם בלי דחיות נוספות. בפעמים הקודמות משך לפיד ברגע האחרון את ההצעה לאחר שהבין שאין לה רוב.
23/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il