גם בבתי הספר לבנות

בהוראת הגרי"ג אדלשטיין: הלימודים ב'חינוך העצמאי' ייפתחו

ברשת החינוך, המאגדת כ-150 אלף תלמידים ותלמידות, החליטו על פתיחה - מחר - של כלל הלימודים גם במוסדות לבנות, בהוראת ראש הישיבה • מוקדם יותר פורסמה דעתו הזהה של מרן הגר"ח (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שקיבלו את אישורו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, החליטו הערב (שני) בחינוך העצמאי, כי מחר תיפתח שנת הלימודים בכל המוסדות, גם לבנות, תוך הקפדה יתרה על מסכות וריחוק.

כידוע, תלמודי התורה בציבור החרדי נפתחו כבר לפני מספר שבועות, בהוראת גדולי הדור. הגרי"ג אדלשטיין, תמך בפתיחה שקטה ללא פרסום, אך החריג את מוסדות החינוך העצמאי, והורה להם לא לפתוח את הלימודים, עד שהממשלה תאשר זאת רשמית.

בשבועות האחרונים היו מספר ניסיונות לפתוח את מוסדות החינוך העצמאי, אך הגרי"ג אדלשטיין קבע לא לפתוח כלל עד לקבלת אישור.

במוצ"ש האחרון עלו ראשי החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין והרב מרדכי קרליץ למעונו של הגרי"ג, וקיבלו הוראות איך לפתוח את החינוך העצמאי ללא גרימת נזק בריאותי.

במהלך השיחה חזר ראש הישיבה והדגיש מספר פעמים את חובת ההקפדה בחבישת מסכה, כתנאי קודם למעשה לחזרה ללימודים.

ראשי החינוך העצמאי שומעים את הוראת ראש הישיבה (באדיבות המצלם)

ואכן, על פי ההחלטות שהתקבלו על ידי ראש הישיבה, ונמסרו לראשי החינוך העצמאי, כלל המוסדות - הן לבנים והן לבנות - ייפתחו מחר, יום שלישי, את הלימודים, תוך שמירה קפדנית ביותר על מסכות וריחוק חברתי.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם מכתבה של הרבנית לאה קולדצקי, בתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, בה היא מוסרת את דעתו כי יש לפתוח באופן מיידי את כלל המוסדות.

"הבנות יושבות בבית ומשתעממות", היא כתבה, "וכידוע השעמום מביא... (לידי חטא. ח.ב.) והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".

לדבריה, "אבי מורי ר' חיים קנייבסקי שליט"א אמר לי שעל המנהלות והמורות לעשות הכל בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית".

"הרב הוסיף ואמר", מגלה בתו, "שאחרי התפילה יגידו כל התלמידות כמה פרקי תהילים, ובירך שכל מי שיעשה כך לא יינזק כלל ולא יגרם על ידי זה שום נזק ויזכו להרבות כבוד שמים ולנחת מכל יוצאי חלציהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר