מאות אלפי ישראלים קיבלו לאחרונה הודעות, שמטרת שולחיהן לגנוב מהם את פרטי חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שלהם. היום (שני) הודיע איגוד הבנקים על השקת קמפיין מיוחד לעידוד המודעות למניעת הונאות ברשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בישראל מתרחשים מדי יום אלפי אירועים של הונאות ברשת ושל פגיעה בפרטיות. באמצעות שיחת טלפון, הודעה לנייד או למייל, מתחזים המתקשרים לנציגי בנק וגונבים מלקוחות את פרטיהם האישיים לחשבונות הבנק.
3 צפייה בגלריה
קניות ברשת
קניות ברשת
קניות ברשת
(צילום: shutterstock)
איגוד הבנקים החליט להילחם בתופעה ומשיק קמפיין שמטרתו להגביר את המודעות, ובו הוא קורא לגילוי ערנות בכל הקשור להונאות ברשת, התחזות ברשת ובטלפון וגניבת פרטים, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים כאלה.
בין השאר, יושם דגש מיוחד במהלך הקמפיין על העלאת המודעות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, וזאת לבקשת השרה לשיוויון חברתי, ח"כ מירב כהן, והמפקח על הבנקים, יאיר אבידן, שהעלו את הנושא במסגרת מפגש עם ראשי איגוד הבנקים ומנהלי הבנקים.
הקמפיין האינטרנטי יעלה באתרי אינטרנט, בכיכובו של הבמאי והשחקן, צדי צרפתי. צרפתי יציג בקמפיין מספר אירועים המעלים חשד כי לא נשלחו מהבנקים, כאשר לאחר בדיקה צרפתי פוסק: "בנק, זה לא!״.
3 צפייה בגלריה
פלאשדאנס
פלאשדאנס
כוכב הקמפיין החדש של איגוד הבנקים - צדי צרפתי
(צילום: ענת מוסברג)
במקביל לקמפיין, הקים איגוד הבנקים עבור הלקוחות אתר ובו כל מה שצריך לדעת על הונאות והכלים שיעזרו להם להימנע מליפול לאירוע רשת. הקמפיין מפנה את הלקוחות לאתר, בו ניתן ללמוד מהם הכללים למניעת אירועי רשת.
האיגוד מסב את תשומת הלב לסימנים מחשידים של הונאה ברשת ובטלפון, בהם קיימים, בין השאר, אלמנטים של הלחצה בזמן, שגיאות כתיב וניסוח קלוקל, פנייה שאינה אישית, שפה זרה, וקישור (לינק) לא מוכר.
מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אמר היום כי בתקופת הזו חלה עלייה בתדירות מקרי ההונאה, וקרא לציבור לגלות ערנות. לדבריו, "התעצמו הניסיונות לבצע הונאות. הבנקים ערוכים היטב להתמודד עם התופעות הללו. עם זאת, חשבנו כי מחובתנו לסייע לציבור ולהעצים את המודעות לאירועי רשת, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים אלה".