טיול של מורה מאוסטרליה באזור הים התיכון הפך לסיוט, אחרי שהיא התעוורה באורח מסתורי בעינה הימנית. אליס אוסמונד, בת 28, שמה לב להתדרדרות במצבה מיד אחרי שנחתה ביוון, כאשר טווח הראייה שלה בעינה הימנית הוגבל על ידי "כתם שחור ומטושטש", כלשונה. בהתחלה, היא הייתה משוכנעת שזו כנראה אחת ההשפעות של הטיסה הארוכה מאוסטרליה – אך כעבור 24 שעות, היא איבדה לחלוטין את היכולת לראות בעינה הימנית.

אוסמונד מספרת שהיא פנתה לבית חולים באתונה, שם רופאים התקשו בהתחלה לאבחן מה גרם לעיוורון. "הם כל פעם חשדו בגורם אחר, גרוע יותר מהשני", סיפרה. "בהתחלה חשדו שזה גידול מוחי. אחרי שהאפשרות הזו נשללה, הם חשדו שזה סרטן אחר. בסופו של דבר, הם הגיעו למסקנה שמדובר בתופעת לוואי של טרשת נפוצה. התגלית זעזעה אותי".

View this post on Instagram

A post shared by ~ Elise ~ (@msbreakingbarriers)

טרשת נפוצה (MS) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים שגורמת למערכת החיסונית לתקוף תאי עצב בגוף. בין תופעות הלוואי שלה אפשר למצוא עייפות יתר, ניוון שרירים, התקפים ואפילו התעוורות. בעקבות האבחנה, חייה של אליס השתנו מקצה לקצה.

"מאז שאובחנתי עם MS ב-2019, חיי השתנו לחלוטין", סיפרה בשיחה עם כתבי אתר החדשות news.com.au. "בעבר הייתי מאוד פעילה מבחינה גופנית והתעמלתי המון. כשגיליתי שאימונים יכולים להחמיר את הסימפטומים של המחלה, הייתי חייבת להפסיק הכל".

View this post on Instagram

A post shared by ~ Elise ~ (@msbreakingbarriers)

אוסמונד עברה בעקבות האבחנה לאזור הגולד קוסט, מזרח אוסטרליה, על מנת שתוכל להתמקד בטיפולים שלה ולהיות קרובה לים. טרשת נפוצה מוכרת כיום בתור מחלה חשוכת מרפא, אך ניתן לאזן אותה עם אורח חיים מתאים וטיפולים שונים. כיום, היא משתמשת בחשבון האינסטגרם שלה בשביל להעלות מודעות בקרב הגולשים לגבי טרשת נפוצה.

בפוסט האחרון שלה היא התייחסה לאורח החיים החדש וכתבה: "אולי לא נשאר לי הרבה זמן, אבל אני מנצלת כל רגע שאני מרגישה מצוין ומנהלת את הזמן שלי בהתאם. אני חייבת לשמור על האנרגיה שלי ובמיוחד על האנרגיה החיובית שלי".