חילופי האשמות קשים בממשלה: יממה לאחר החלטתו של שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות ושעות לאחר שהכריז "יאללה פאודה", ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את שותפו לממשלת האחדות: "זה לא הזמן לפאודות, בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי". גם שר הפנים אריה דרעי הצטרף למתקפה על גנץ: "נחצה קו אדום, ספק אם יש תועלת בהמשך השותפות". גנץ: "נתניהו היה צריך מלהיות שמח על הקמת הוועדה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

נתניהו תקף את גנץ בישיבת סיעת הליכוד וכינה את ועדת הבדיקה לרכש הצוללות וכלי השיט "ועדה תפורה". "אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה אין קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה ועדה תפורה בראשותו של מי שאמר לפני שנה שראש הממשלה צריך להתפטר".

"הוועדה התפורה הזאת והמסקנה התפורה הזאת נועדו למטרה אחת - כדי לקושש קולות?", הוסיף נתניהו. "אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה"ל כמו שעשה גנץ. זה לא הזמן לפאודות אבל אני מודה שהתקווה שלי לאחדות אמיתית הולכת ומתפוגגת מדי יום".

דרעי: "אנחנו בשעת נעילה של הממשלה"

שר הפנים דרעי תקף גם הוא את גנץ על רקע הקמת ועדת הבדיקה ואמר כי הוא: "חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים". לדבריו, "הקמת הוועדה שגנץ בעצמו התנגד לה לפני מספר חודשים תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות פוליטית ולחשיפת מידע מסווג וסודי באמצעות הדלפות לתקשורת".

אריה דרעי  (צילום: Noam Revkin Fenton - Flash90)
"אנחנו בשעת נעילה של הממשלה". שר הפנים דרעי | צילום: Noam Revkin Fenton - Flash90

דרעי קרא לגנץ לחזור בו מהחלטתו: "אני קורא מכאן לגנץ, תרמת את מיטב שנותיך לביטחון ישראל - חזור בך ונשמור את מערכת הביטחון מחוץ למשחק הפוליטי".

"לאור ההתנהלות בזמן האחרון, היה לי ספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזאת", ציין דרעי. "אני קורא מכאן לראש הממשלה ושר הביטחון - הגענו לשעת האמת, אנחנו בשעת נעילה של הממשלה. כעת חייבים לשים הכל בצד ולהתמקד אך ורק בטיפול בקורונה, בהצלת חיים ובהצלה של עם ישראל".

בישיבת הסיעה של יהדות התורה מתחו ביקורת על המתקפה של דרעי על גנץ וחברי כנסת בסיעה תהו: "מה פתאום מעניין אותנו הנושא של הצוללות?".

בכחול לבן הגיבו למתקפה של נתניהו ודרעי: "הקמת הועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות 2. כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה".

גנץ: "נתניהו היה צריך לשמוח על הוועדה"

זמן קצר קודם לכן, יו"ר כחול לבן תקף בישיבת סיעה את ראש הממשלה נתניהו על הפרסומים בדבר פגישתו עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן: "הדלפת הנסיעה הינה צעד חסר אחריות. מעולם לא נהגתי כך ולעולם לא אנהג כך. בהקשר הזה אזרחי מדינת ישראל צריכים להיות מוטרדים". 

"כולם מדברים על בחירות - מדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת", אמר גנץ. "אני לא חושש מבחירות, אני פשוט לא חושב שהן הדבר הנדרש למדינת ישראל. אמשיך לפעול ככל שאוכל כדי לשרת את המדינה הזאת". בהמשך הוסיף: "בתקופה הקרובה נמשיך את עשייתנו הפוליטית והפרלמנטרית. נבוא בשלום אך נדע גם להשתמש בחרב. אם לא תהיה ברירה, נצא למערכה מחדש בבחירות".

גנץ התייחס להחלטתו להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות: "לכאורה ראש הממשלה היה צריך להיות מעוניין יותר מכל אדם אחר בוועדה. הרי אם כפי שהם טוענים הנושא נסרק במסרקות ברזל ואין בו רבב כל בן אדם אחר היה שמח להוכיח את צדקתו".

לפיד: "אנחנו צריכים ממשלה אחרת"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר מוקדם יותר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד שיעלה את ההצעה לפיזור הכנסת ביום רביעי הבא, הפעם ללא דחיות נוספות וללא משיכת ההצבעה ברגע האחרון. "מהממשלה הזו לא ייצא כלום", אמר לפיד. "מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם, בג'ובים שלהם, במריבות העלובות שלהם, הם לא עובדים בשביל אזרחי ישראל - רק בשביל עצמם".

לפיד מתח ביקורת על טיפול הממשלה בנגיף הקורונה ועל הסכסוכים הפנימיים בתוכה: "בשיאו של משבר בריאותי וכלכלי, יש לנו ממשלה בהפרעה, מושחתת, מקולקלת, לא מצליחה לטפל בכלום. כל היום מריבות, השמצות, ג'ובים למקורבים. פוליטיקה מהסוג הכי מביש, את זה באנו לשנות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
"לא יהיה מו"מ - הגיע הזמן לבחירות". יו"ר האופוזיציה לפיד | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

"אנחנו צריכים ממשלה אחרת", הבהיר לפיד. "18 שרים, אנשים ישרים וטובים שבאו לעבוד. אנחנו צריכים ממשלה שהציבור יאמין לה, שאפשר לסמוך עליה שתחזיר את אמון הציבור בהנהגה ותוציא אותנו מהבוץ".

לפיד קרא לכל סיעות הבית להצטרף ולהצביע בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת: "זה רגע המבחן שלכם - 2 לדצמבר, יום רביעי הבא. אם מדינת ישראל חשובה לכם, נשים סוף לממשלה הגרועה בתולדות המדינה. נשים סוף לכהונתו של נתניהו".

במענה לשאלות העיתונאים, הוסיף יו"ר האופוזיציה: "אין שום סיבה לתת לנתניהו לצאת לבחירות במועד שנוח לו - האינטרס הלאומי הוא לצאת לבחירות מהר".