החיסון שפיתחה אסטרהזניקה עם אוקספורד יעיל ב-70% מהמקרים

חברת התרופות הבריטית-שוודית הודיעה כי החיסון שפיתחה יכול להגיע ליעילות של עד 90% במינון מסוים. לעומת המוצר של חברות התרופות המתחרות, את המנות הללו יהיה קל יותר לאחסן ולשנע

זמן צפייה: 02:37

חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה הודיעה הבוקר (שני) כי החיסון שפיתחה נגד הקורונה יחד עם אוניברסיטת אוקספורד יעיל ב-70% מהמקרים. זאת לאחר שקלול של שני ניסויים, שבאחד התקבלו תוצאות של 90% יעילות, ובאחר 62% - תלוי במינון שניתן למשתתף.

תוצאות הניסוי של אסטרהזניקה מעודדות ומאכזבות בעת ובעונה אחת, שכן החברות היריבות, פייזר ומודרנה, פיתחו חיסון שיעיל ב-95% מהמקרים, אך החיסון שפותח על ידי החברה הבריטית-שוודית יהיה זול יותר וקל יותר לאחסן ולשנע למדינות העולם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אתמול אובחנו בקורונה 745 בני אדם – 2.3% מהבדיקות חיוביות

נתניהו לא שולל פתיחת כל הכיתות בערים ירוקות, הפרויקטור מתנגד

אוכלוסיות בסיכון? חוקרים טוענים: חסנו קודם את "מפיצי העל"

בינתיים, משרד הבריאות הישראלי הגיע להבנות עם אסטרהזניקה לקראת חתימה על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים. במקביל, הממשלה הבריטית כבר הזמינה מהחברה כ-100 מיליון מנות, שמספיקות ל-50 מיליון בני אדם.

על פי ההסכם, אסטרהזניקה תספק לישראל כ-10 מיליון מנות חיסון, שמיועדות לכ-5 מיליון אזרחים. האספקה הראשונית צפויה להגיע במחצית הראשונה של שנת 2021, בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית וישראל. מדובר בכמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל.

בשבוע שעבר ביקשו, חברות התרופות פייזר, ושותפתה ביון-טק, אישור חירום ממנהל המזון והתרופות האמריקני לשימוש בחיסון שפיתחו מפני נגיף הקורונה. כך מסר אלכס אזר, שר הבריאות של ארצות הברית. אם ענקית התרופות תקבל את האישור ההכרחי, אז יהיה באפשרותה להפיץ מיליוני מנות חיסון תוך 24 שעות ברחבי המדינה.