קול רפובליקני נוסף דוחק בנשיא טראמפ להכיר בהפסד בבחירות, ולפנות את המשרד החזק בעולם לג'ו ביידן, שזכה בבחירות שנערכו לפני שלושה שבועות. מי שנחשב לבן בריתו של דונלד טראמפ, מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי, כינה את הצוות המשפטי של הנשיא "מבוכה לאומית". הנשיא טראמפ עדיין מסרב להיעתר להחלטת הבוחרים, וטוען בעזרת הצוות המשפטי טענות לא מבוססות על הונאת בחירות שהובילה להפסד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רפובליקנים רבים עדיין תומכים במאמציו המשפטיים של טראמפ, אבל מספר קטן שהולך וגדל משמיע קול אחר. ביום שבת טראמפ ספג מכה נוספת, לאחר ששופט בפנסילבניה דחה תביעה שדרשה לפסול מיליוני קולות שהתקבלו בדואר במדינה. בפסק הדין אמר השופט מת'יו בראן כי בפני בית המשפט הוצגו "טיעונים משפטיים גבוליים שהתבססו על האשמות ספקולטיביות". 

דחיית התביעה סוללת את הדרך לאשר בפנסילבניה את זכייתו של מר ביידן - הנשיא הדמוקרטי הנבחר שמוביל שם ביותר מ-80 אלף קולות, אך קמפיין טראמפ מצדו מערער על פסק הדין. ביידן צפוי לנצח את הנשיא טראמפ עם 306 מול 232 אלקטורים - הרבה מעבר ל-270 שהוא זקוק להם כדי לזכות בנשיאות. 

בשיחה עם רשת ABC האמריקנית אמר כריסטי, מושל ניו ג'רזי לשעבר: "בכנות, התנהלות הצוות המשפטי של הנשיא היא מבוכה לאומית". לדבריו, מחנה טראמפ דן לעתים קרובות בהונאות בחירות "מחוץ לאולם בית המשפט, אך כאשר הם נכנסים לאולם הם אינם טוענים להונאה. הייתי תומך בנשיא. הצבעתי לו פעמיים. אבל לבחירות יש השלכות, ואנחנו לא יכולים להמשיך להתנהג כאילו קרה כאן משהו שלא קרה".

כריס כריסטי (צילום: Jeff Zelevansky, GettyImages IL)
כריס כריסטי | צילום: Jeff Zelevansky, GettyImages IL

כריסטי היה המושל הראשון שתמך בטראמפ כמועמד לנשיאות עוד בשנת 2016. הוא עזר להכין את נשיא ארה"ב לעימותים עם ביידן בתחילת השנה. בנוגע לביקורת שהשמיעה סידני פאוול, עורכת דין שעבדה עם הצוות המשפטי של טראמפ, על מערכות ההצבעה האלקטרוניות שהפנו מיליוני קולות לביידן, ועל "כסף קומוניסטי", כריסטי טען שהיא לא מספקת ראיות לטענות. ביום ראשון קמפיין טראמפ כבר פרסם הצהרה לפיה גב' פאוול "עוסקת בעריכת דין בלבד" והיא "לא חברה בצוות המשפטי של טראמפ".

אמש רפובליקנים נוספים קראו לנשיא טראמפ להודות בהפסד. מושל מרילנד, לארי הוגאן, אמר ל-CNN כי מאמציו המתמשכים של מחנה טראמפ לבטל את תוצאות הבחירות "מתחילים להיראות כאילו אנחנו רפובליקת בננות". בהודעה בטוויטר כתב המושל הוגאן כי "מר טראמפ צריך להפסיק לשחק גולף ולהודות בהפסד".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס, רויטרס_)
"המצביעים אמרו את שלהם ובחרו בביידן" | צילום: רויטרס, רויטרס_

נציג מישיגן בבית הנבחרים, פרד אפטון, הודה בריאיון ל-CNN כי המצביעים "אמרו את שלהם" ובחרו בביידן. סנטור מצפון דקוטה, קווין קרמר, הכריז בריאיון ל-NBC כי "הגיע הזמן להתחיל בתוכנית העברת הממשל". הקמפיין של ג'ו ביידן, שיהיה הנשיא ה-46 של ארה"ב, פנה בסוף השבוע לגיוס המוני של כספים למימון מטה מעבר השלטון, כדי לבצע את הכנות המעבר לבית הלבן בינואר, גם בלי שיתוף פעולה מצידו של הנשיא. ביידן צפוי להודיע בקרוב על מינוי שרים ובכירים נוספים שיכהנו בממשל שלו ושל סגניתו קמלה האריס.