ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "המדינה נמצאת על אש קטנה כי נתניהו חושב קודם על המשפט. יאללה פאודה". את הדברים אמר בריאיון שפורסם הבוקר (שני) בעיתון "ידיעות אחרונות". על ועדת הבדיקה שהקים לפרשת הצוללות סיפר: "שוחחתי עם ראש הממשלה ואמרתי לו שאני לא רודף את הראש שלו - אלא את העניין".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בדרגות שקיבלתי יש חרב ועלה של זית. אני לא מניף את החרב לפני שאני משתמש בעלה של זית", הסביר גנץ בנוגע למאבקים הפוליטיים שהוא מקיים לאחרונה בתוך הממשלה. "אבל אם אני צריך לצאת לקרב - זה מה שאעשה".

גנץ התייחס להתנהלות הממשלה. "אני לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת. הממשלה עובדת על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט", הסביר ראש הממשלה החליפי, "אני נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את תושבי מדינת ישראל ולהילחם במגפת הקורונה. אני לא נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את נתניהו". עוד הוסיף: "אל תלך לישון בלילה לפני שאתה בודק מה בני גנץ עשה - או שיהיה תקציב או שנלך לבחירות. אודרוב".

ביבי נתניהו ובני גנץ, פגישת הקבינט בירושלים, נתניה (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
נתניהו וגנץ. ארכיון | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

בהמשך התייחס לוועדת הבדיקה לפרשת הצוללות שהקים במשרד הביטחון והבטיח כי היא תהיה עניינית. "זו תהיה ועדה מקצועית וטובה - ואני בטוח שהיא תבדוק את מה שנכון לבדוק". רק לפני כמה חודשים גנץ הצהיר שהוא לא מתכוון להקים ועדה שכזו משום שהיועץ המשפטי לממשלה לא מצא לנכון לעשות זאת, הוא הסביר כי הוא "סומך על ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה - אבל אני עושה את הבדיקות שלי בתוך משרד הביטחון".

על העובדה שהסתיר את דיל המינויים שסגר עם נתניהו מאחורי גבם של בכירי מפלגתו, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן - השיב גנץ: "מה אני משתף בכל החלטה של הממשלה? השתגעתם?".