"לא רודף את ראש נתניהו"

בני גנץ מאיים: "אם אין ברירה - אני אלחם; קדימה, אודרוב"

"אין ספק שבסופו של דבר ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי", מודה בני גנץ, באשר להקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות, אך טוען שלא רודף את הראש של נתניהו; והאם ישראל בדרך לבחירות? (אקטואלי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר חצי שנה מאז שהוקמה ממשלת האחדות, נראה כי היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, מעולם לא היו רעועים יותר, וזאת בעקבת הפצצה הפוליטית שהטיל אמש (ראשון) גנץ, כשהודיע על הקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות, צעד שנתפס כנגד נתניהו.

בראיון ליובל קרני ב'ידיעות אחרונות', נשאל גנץ על המניע הפוליטי של ההחלטה ואמר כי "אני שוקל את ההחלטה כבר חודש וחצי-חודשיים. הייתה על זה עבודת מטה, ובחנתי כל מיני חלופות, וגם החלטתי שתהיה ועדה מאוזנת וטובה. אין ספק שבסופו של דבר ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי, אבל יותר מההקשר הפוליטי זהו נושא חמור מאוד שראוי שייבדק".

גנץ סיפר בראיון ל'ידיעות' כי שוחח על זה קודם עם ראש הממשלה ואמר לו "שאני לא רודף את הראש שלו אלא רודף את העניין".

על כך שמדובר בהחלטה פוליטית, אומר גנץ: "אנחנו בישראל. הרי כל פעולה שמישהו עושה – תמיד מישהו מוצא את ההקשר הפוליטי. ההקשר הפוליטי קיים, אבל הוא בוודאי לא בזכות עצמו".

בני גנץ בהקמת ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות (צילום: אריאל חרמוני וטל עוז / משרד הביטחון)

באשר לטענות הליכוד כי הוא גורר את ישראל לבחירות ופועל ממניע פוליטי, אומר גנץ: "הם הרי יגידו על כל דבר שזה עניין פוליטי. תגיד, למה אין תקציב - כי לא צריך או כי זה פוליטי? למה אין מינויים - כי לא צריך או כי זה פוליטי? למה אין עבודת ממשלה מסודרת - כי לא צריך או כי זה פוליטי? המדינה צריכה אחת משתי אפשרויות: או תקציב וממשלה מתפקדת או ללכת לבחירות. הנה אני אומר לך בקולי: אני חושב שישראל צריכה תקציב וממשלה מתפקדת".

"בדרגות שאני קיבלתי בצבא יש חרב ועלה של זית. אני לא מניף את החרב לפני שאני משתמש בעלה של זית", אומר גנץ וטוען כי במהלך חצי השנה האחרונה הוא נתן שיתוף פעולה הכי טוב שהוא יכול ושילם כל מחיר פוליטי, "אבל אם אני צריך לצאת לקרב אז זה מה שאני אעשה".

גנץ מבטיח כי ימשיך עם כל הכלים שבידו כדי להשיג תקציב וממשלה מתפקדת - או שנלך לבחירות. "אני תמיד איש של שלום, אבל אם אין ברירה וצריך להילחם – אז אני אלחם. תזכרו את המשל הזה: יש לי חרב ועלה של זית. ואם צריך להשתמש בחרב – אני אדע לעשות את זה כמו שהוכחתי כבר בעבר. אני כבר למוד קרבות. אז קדימה, אודרוב".

"אני לא נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את נתניהו", אומר גנץ בראיון ל'ידיעות' ומבהיר כי הוא לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת. "המדינה עובדת היום על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט. יאללה פאודה".

שר הביטחון בני גנץ: לטרור לא יהיו הנחות קורונה (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

בהמשך הראיון ליובל קרני, נשאל גנץ על האכזבה של אבי ניסנקורן, שר המשפטים, ממנו, והוא השיב: "ניסנקורן יודע שכל מה שהוא עושה, הוא עושה מטעמי וכל מה שהוא עושה הוא מקבל ממני גיבוי. הוא ימשיך לקבל את הגיבוי, הוא שותף נאמן ואני חושב שחייבים למנות מנכ"ל למשרד המשפטים".

גנץ נשאל למה יש מתיחות בינו לבין שר המשפטים, והוא משיב: "אתה מוכן לספר לי באיזה משרד ביקרתי ראשון? במשרד המשפטים. את מי גיביתי כל הזמן? את משרד המשפטים. אז אל תרגיזו אותי. אני נלחם על הדמוקרטיה במדינת ישראל, ואתה יכול לכתוב בעיתון מה שאתה רוצה. אם אני לא קיים אתה לא קיים".

גנץ מבהיר כי הוא רואה עצמו מועמד לראשות הממשלה וכי הוא יעמוד בראשות כחול לבן. על שיתוף פעולה אפשרי עם יאיר לפיד, הוא אומר כי לא רואה אפשרות שהוא יתייצב מאחורי לפיד, אך "משוכנע שתימצא הדרך לשיתוף פעולה לטובת מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר