בעקבות שני השיגורים האחרונים מרצועת עזה, אשר לא יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, פרסם הערב (ראשון) צה"ל את ממצאי התחקיר שנועד לבחון אם מדובר בכשל טכני או בטעות אנוש. בתוך כך, טנק צה"לי ירה אמש ללא אישור לעבר עמדת חמאס ברצועה. גם אירוע זה מתוחקר ומסקנת הביניים היא כי מדובר ב"אי הבנה בין מפקדים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אמש נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר אשקלון אשר לא יורטה וגרמה לנזק. האירוע הזה מצטרף לירי שתי הרקטות לעבר אשדוד וגוש דן בשבוע שעבר, גם אז אחת מהן לא יורטה. מצה"ל נמסר כי נפתח תחקיר על כשל היירוטים של כיפת ברזל, וממנו עולה כי לא מדובר בכשל אנושי, או בתקלה בזיהוי הרקטות: "נמצאו מרכיבים טכניים ומבצעיים שונים שהשפיעו על כך שלא בוצע היירוט, אך לא מדובר בטעות אנוש או בתקלה במערכות הגילוי וההתרעה".

עוד עלה מהתחקיר כי "לוחמי ההגנה האווירית פעלו כנדרש באירועים אלו". לצד זאת הדגישו בצה"ל: "אין הגנה הרמטית, ואירועים מסוג זה יכולים לקרות גם בעתיד". צה"ל קרא לציבור להקפיד להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף והרשויות.

מפקד חיל האוויר, האלוף עמירם נורקין, התייחס לנושא זה במהלך תרגיל באוגדת עזה כי "צה"ל לא עמד במשימה שמצופה ממנו", וסיכם: "נמשיך לתחקר במקצועיות, אך לא נתפשר על התוצאה הסופית בהגנה על אזרחי מדינת ישראל ונעשה את מירב המאמצים על מנת להמשיך ולהגן על שמי המדינה".

האלוף נורקין, הוביל את המשלחת הישראלית (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
עמירם נורקין, מפקד חיל האוויר. ארכיון | צילום: דובר צה"ל, חדשות

בנוגע לירי הטנק ללא אישור, נמסר כי צה"ל פתח בתחקיר וקבע כי הירי בוצע בשל "אי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר". עם זאת הודגש כי התחקיר טרם הסתיים משום שהאוגדה החלה הבוקר בוחן פתע של הרמטכ"ל.