המשמעות הפוליטית של הקמת ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות היא תחילת קמפיין הבחירות. הדבר המעניין במנדט המינוי של הוועדה, שעליה הכריז היום גנץ, הוא העובדה שאת מסקנותיה היא אמורה להגיש בתוך ארבעה חודשים בלבד.

לשם השוואה, לוועדת וינוגרד לקח קרוב לשנה וחצי עד לדוח הסופי. הפעם הוצב לבדיקת פרשת רכש הצוללות וכלי השיט פרק זמן מהיר בהרבה – ולא במקרה: מי שקבע את המועד התכוון לכך.

תאריך היעד שהוצב לדוח הצוללות הוא הרבה לפני שגנץ אמור להיכנס לתפקיד ראש הממשלה החליפי. מי שייכנס כנראה בסופו של דבר למשרד זה רק הוד בצר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי - וגנץ ככל הנראה יודע את זה.

בנימין נתניהו, בני גנץ, מליאת הכנסת (צילום: אורן בן חקון, פלאש/90 )
אינטרסים דומים. גנץ ונתניהו | צילום: אורן בן חקון, פלאש/90

על אף שהממשלה הזו כבר גוססת, יש ניסיונות להאריך באופן מלאכותי את חייה. המשך קיום הממשלה תואם את השאיפות הפוליטיות של גנץ – שמעדיף את המצב המורכב הזה על פני פנסיה מוקדמת – וגם את השאיפות של נתניהו. חשוב להבין - מבחינתו של ראש הממשלה, כל שבוע הוא קריטי בדרך לחיסון בהיקף נרחב: כמה רבבות מתחסנים צפויים להצטרף לחישוב, על פי ההערכות.

מעל הדיונים מרחף תאריך היעד של 23 בדצמבר לאישור התקציב. אחד הרעיונות שנזרקו בקואליציה הוא שהתקציב שיאושר ב-23 בדצמבר יהיה לרבעון אחד, עד לחודש מרץ. מדובר באופק "רחב מאוד" מבחינה כלכלית. אפשרות אחרת, משוגעת, היא שהתקציב יהיה רק על צד ההוצאות ובהמשך ישברו את הראש מאיפה הכסף ייכנס. במשרד האוצר מכחישים את הדיווחים.

האם מהלך שכזה יביא שקט ושלווה וארבע שמות כהונה? ברור שלא. ההנחה הסבירה שהיא שהכנסת תתפזר בדצמבר, ינואר או פברואר: ימיה של הממשלה ככל הנראה כבר תמו לגווע, והבחירות באופק.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות