"לא נזיל דמעה אם הוא ילך מיוזמתו" - כך אמרו אמש (ראשון) על שר המשפטים אבי ניסנקורן גורמים בכחול לבן, חלקם מקורבים ליו"ר המפלגה בני גנץ. הביקורת הזו, שנשמעת מגורמים שונים בתקופה האחרונה, מבטאת את הקרע במפלגה בנוגע להתנהלות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. בלשכתו של גנץ מכחישים סכסוך מפלגתי. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מקורביו של גנץ אמרו על ניסנקורן כי "הוא התאהב בתפקיד מגן הדמוקרטיה והולך עם זה רחוק מידי. הוא בונה את עצמו בניגוד לאינטרס של כחול לבן. הוא מתעקש להכניס אצבע בעין של נתניהו, גם כשזה לא מוליד הישגים ממשיים". לסיכום הוסיפו: "לא נזיל דמעה אם הוא ילך מיוזמתו".

עם זאת לא בטוח שהדברים שנאמרו מייצגים מאבק כוחות אמיתי בתוך המפלגה, ויכול להיות שהם ביטוי למאבק אחר לחלוטין, על ההתנהלות מול ראש הממשלה. ישנם גורמים בכחול לבן שנוקטים בגישה המקדמת את השותפות עם נתניהו, בעוד שאחרים, וניסנקורן ביניהם, דוגלים דווקא בהתנגדות נחרצת לראש הממשלה ופעולות אקטיביות נגדו.

למרות הדברים הקשים שפורסמו, ניסנקורן לא צפוי לעזוב את המפלגה וגם לא לשנות את דרך פעולתו - השאלה היא איך גנץ מתכוון להגיב, וגם כאן ככל הנראה לא יהיו הפתעות גדולות. יו"ר כחול לבן מבין שנתניהו מושך לבחירות ובמקרה כזה – ניסנקורן הוא נכס משמעותי במפלגה. ניסנקורן הוא היחיד בכחול לבן שמייצג קו אחיד נגד נתניהו, וגורף הישגים ממשיים בכל הנוגע לשמירה על שלטון החוק.

מלשכת גנץ נמסר בתגובה: "התעייפנו מלהכחיש סכסוכים שלא קיימים. אבי ניסנקורן הוא שר משפטים מצוין ומוערך. מי שמתדרך בשם גנץ כנראה איננו מקורב".