נתניהו לא שולל פתיחת כל הכיתות בערים ירוקות, הפרויקטור מתנגד

רה"מ הבהיר שאין בכוונת הממשלה לסגת מפתיחת הלימודים מחדש ביום שלישי. מנכ"ל משרד הבריאות: אם מעדיפים להחזיר את הלימודים - דברים אחרים לא ייפתחו • ממונה הקורונה: אין צורך בסגר בחנוכה

זמן צפייה: 04:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שולל את פתיחת כלל הכיתות במערכת החינוך בערים הירוקות בלבד - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. נוסף על כך, נתניהו הבהיר כי אין כוונה לסגת מפתיחת הלימודים ביום שלישי הקרוב.

במקביל, שר החינוך יואב גלנט חוזר וטוען שאין הדבקה בקרב התלמידים, וגם המגמות העולמיות מוכיחות זאת - בריטניה, צרפת, וגרמניה, שנקלעו גם הן לגל שני של המגפה הקפידו לשמור על מערכת החינוך פתוחה, כדי למנוע את הנזקים למשק ולתלמידים עצמם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נסחפנו בשיטפון": השיחה של המדריך למשטרה אחרי אסון נחל צפית

עולה על המוביל, מאיץ – ומתהפך: תיעוד התהפכות טנק של צה"ל

גנץ מתכנן צעדים נוספים: "הולכים לשבועיים דרמטיים"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2211202035' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות: אם מעדיפים להחזיר את הלימודים - דברים אחרים לא ייפתחו' poster='' kid='1_vgiel3ul' duration='229'']

מנגד, בכירים במגן ישראל, שמקורבים לממונה הקורונה נחמן אש, אומרים כי הוא מתנגד לפתיחת הלימודים מחדש בערים ירוקות עד שהתבררו תוצאות הפיילוט לבדיקות תלמידים שמקדם משרד הבריאות. מעבר לכך, מקורבים לאש סיפרו לחדשות 13 כי ממונה הקורוהנ סבור כי אין צורך בסגר בחנוכה, אך אם תהיה עלייה משמעותית, יהיה סגר כולל - ולא רק הגבלות נקודתיות.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות התראיין הערב בחדשות 13 והתייחס לתמיכת המשרד בהחזרת מערכת החינוך לפעילות. לדבריו, "אנחנו אמרנו שיש מתווה להחזרת הלימודים בהדרגה, אם מתעדפים להחזיר את הלימודים קודם - אז דברים אחרים לא ייפתחו באותו הזמן. אם מחליטים להחזיר יותר תלמידים ללימודים, נצטרך לשקול מה דין פעילויות אחרות באותם שלבים של ההקלות".