תושב צפון הארץ מסרב לשלם לאשתו דמי מזונות עבור בתו, בגלל שלטענתו הסכומים האדירים שהוא משלם על גידולו של התוכי המדבר של בני הזוג ונשאר אצלו יחד עם תוכים נוספים שהוא מגדל בביתו - מקשים עליו לעמוד בתשלום דמי המזונות.

בני הזוג, שניהם בשנות ה-40 לחייהם, היו נשואים במשך 15 שנים, במהלכן הביאו לעולם בת משותפת. לטענתה של האישה, לאחרונה היא הבינה שהיא ובעלה אינם יכולים לחיות יחד באותו הבית ולא ניתן לגשר על הפערים העצומים שנפערו ביניהם. 

לדברי האישה, בעלה התנהג כלפיה וכלפי בתם בצורה גסה ולא מכובדת, ואף הסית נגדן את התוכי המדבר המשפחתי שקילל אותן ללא הרף, מה שהוסיף עוד יותר למשבר הזוגיות ביניהם, ולאחר שעזב את הבית המשותף הוחלט שהגבר ייקח איתו את התוכי המדבר יחד עם עוד כמה תוכים שגידלו במשותף.

"הוא הסית נגדי ונגד בתי את התוכי המדבר שגידלנו ולימד אותו לקלל אותנו", טענה האישה, "מעבר לזה בעלי מונע ממני ומבתי מוצרי מזון בסיסיים וגרם לנו להגיע לסף רעב".

וכך, שכרה האישה את שירותיה של עו"ד שרין סולן אשר הגישה בשמה תביעת גירושים נגד הבעל לבית הדין הרבני, ותביעה לחלוקת רכוש וקביעת דמי מזונות לבית המשפט לענייני משפחה.

לטענת האישה, את התוכי המדבר רכשו הוריה בסכום של 5,000 שקלים, והוא נמצא כעת בחזקתו של הגבר יחד עם שלושה תוכים נוספים. הגבר בתגובה טען כי אין לו כסף לשלם לאשתו ובתו את דמי המזונות בגלל שההוצאות שלו על המזון והטיפול בתוכים מסתכמים בכמה אלפי שקלים בחודש: "התוכים גומרים לי את כל הכסף", טען הבעל.

האישה מצדה דחתה על הסף את טענות בעלה וציינה כי הוא משתכר למעלה מ-12 אלף שקלים בחודש ועניין הוצאות התוכים הוא לא יותר מתירוץ עלוב כדי לא לשלם לה ולבתה דמי מזונות. כעת כאמור תבעת האישה לחייב את בעלה לתת לה גט ולחייב אותו לשלם לה ולבתה את דמי המזונות.